Wat is er nieuw

Aquarium indraaien.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MerelE
  • Startdatum Startdatum
M

MerelE

Guest
🙁Hoi iedereen,
Ik ben nieuw dus probeer nog een beetje uit te zoeken hoe alles werkt. Ik heb een vraag aan jullie, deze week ga ik een nieuw groter aquarium kopen van 100 lieter maar als ik dan het water uit mijn oude aquarium overzet en mijn eigen pomp erin doe kunnen de vissen er dan ook gelijk in het gaat om guppen. Het is wel veel minder lieter zal dat een probleem zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Merel.
 
In je water zitten weinig goede bacterien maar de filter meenemen kan erg veel schelen. Beste is om de oude met de nieuwe mee te laten draaien gedurende het indraaien. Ik zou wel erg zuinig voeren en de waarden in de gaten houden want de bak moet toch echt nog wel indraaien. Het beste is om dit gewoon te doen zoals normaliter het geval is en dan pas de vissen over te zetten.
 
Ik neem aan dat je ook een nieuwe en beter filter gaat opstarten? Gebruikt je oude filtermedia in je nieuwe filter of je oude filter als extra filter in het nieuwe aquarium.

Het belangrijkste lijkt me water verversen. En je water TESTEN!

Je kan ook:
- Bacteriën uit een flesje gebruiken(leegspuiten in de filter intake)
- Bodem, hout, planten, stenen verhuizen


Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties. Er komt een betere nieuwe filter in, de filter die ik nu dan heb wil ik dan als extra gebruiken vanwege de bacteriën. Ik heb nu al 2 keer in nieuwe aquariums witte waas gehad dat een paar weken was dat wil ik nu graag voorkomen hebben jullie daar tips voor? Ook heb ik in een ander forum gelezen dat mensen guppen in een opstartend aquarium doen omdat ze zo sterk zijn. Maar toch vind ik dat wel zielig dus wil dat niet zomaar doen.
 
Een witte waas zijn goede bacteriën die in een overvloed aanwezig zijn in de waterkolom. Dit is geen ramp. Ik zou filterwatten in de filter steken, als je gebruik maakt van een externe filter is dit altijd wel aan te raden.

Welk substraat ga je gebruiken? hetzelfde als in je vorig aquarium? als je dit doen zou ik gewoon alles mee verhuizen. oude substraat, alle plantent enzo
 
Ik heb nu een interne filter en alleen grind op de bodem. Dat grind ga ik ook in mijn nieuwe aquarium doen moet alleen veel meer bij. Ook komen er veel planten in dus moet ik even kijken welke planten voeding ik ga gebruiken. Erg bedankt voor je tips!

Groet, merel.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan