Wat is er nieuw

aquarium+ipad

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ?!Aron!?
  • Startdatum Startdatum
?

?!Aron!?

Guest
hey,
Als ik mijn ipad op het aquarium leg,
en dan op safari ga en dan wat intoets dan slaat hij op hol :c (kwa type).
Is dit julie ook wel eens opgevallen?
Zou het aquarium straling geven?
Ik heb een juwel rio 180...
 
Nee geen straling. Denk dat dit eerder met een te hoge luchtvochtigheid te maken heeft. Maar straling zou in moeten houden dat er geen stabiele deeltjes bijzitten, en hoop dat dat niet het geval is. Daarnaast denk ik ook niet dat straling zon soort effect zou geven.
 
Joramvd25 zei:
Nee geen straling. Denk dat dit eerder met een te hoge luchtvochtigheid te maken heeft. Maar straling zou in moeten houden dat er geen stabiele deeltjes bijzitten, en hoop dat dat niet het geval is. Daarnaast denk ik ook niet dat straling zon soort effect zou geven.

waarom zou luchtvochtigheid zoon effect geven?
 
Zou inderdaad niet mogen.. ook in de regen zal een iPad het gewoon doen.. al verkleuren wel de vochtsensoren die er zitten ingebouwd, en daardoor vervalt dan ook de garantie.
 
Maar vraag...waarom zou je je iPad op een aquarium leggen?
 
Misschien de evsa? Heb nog een ph meter gehad die ook flipte als de lampen aan stonden.
 
Probeer eens met (een beetje) natte vingers te typen. Je krijgt dan (tenminste bij mijn telefoon) ook het effect dat er allemaal random toetsen worden ingedrukt.
 
Ik woud alle gegevens gaan bijhouden van wat er gedaan word in het aquarium.
En het is een lekkere hoogte om iets op te leggen als je er mee bezig bent :stom:
 
Joramvd25 zei:
Probeer eens met (een beetje) natte vingers te typen. Je krijgt dan (tenminste bij mijn telefoon) ook het effect dat er allemaal random toetsen worden ingedrukt.

Maar ik heb geen natte vingers boven het aquarium...
Daarbij valt de vocht wel mee :sorry:
 
Hmm.. Dan weet ik ook niet waardoor het komt. Straling is het alleen zo goed als zeker niet 🙂
 
JurgenD zei:
Misschien de evsa? Heb nog een ph meter gehad die ook flipte als de lampen aan stonden.

Ik denk inderdaad dat het de lampen zijn.
Maar zouden de lampen straling geven dan?
 
Alle elektrische apparaten geven straling.
 
?!Aron!? zei:
JurgenD zei:
Misschien de evsa? Heb nog een ph meter gehad die ook flipte als de lampen aan stonden.

Ik denk inderdaad dat het de lampen zijn.
Maar zouden de lampen straling geven dan?

Eerder de bedrading. Zeker bij T5. Kan je niet veel aan doen.
Eventueel beter aarden als je een slechte aarding hebt. Meer niet.
 
Als ik de lampen uit doe, typt de ipad weer normaal
 
hehe.

Maar zou dit geen negatieve invloed geven op de vissen?
Anders zouden we er wat aan kunnen doen.
 
Verwacht het niet. Niet alle straling is schadelijk. 🙂
 
In principe is eigenlijk wel alle straling schadelijk maar gaat het om hoeveelheden en welke soort straling. Beta straling uit mijn hoofd is bijvoorbeeld 20x zo schadelijk als gamma of alfa straling. Maar je loopt continu in straling. De zon geef straling, je telefoon geeft straling, zo goed als alles geeft straling. Alleen sommige meer dan andere. Maar de straling van zon aquariumlamp kan niks kwaad. En denk ook nog steeds dat dat niet de oorzak is dat je ipad zo gek doet.
 
tja, water is ook dodelijk als je er teveel van drinkt....
 
Het is een apparaat wat werkt op een radiofrequentie (WiFi) en dat zal ook last hebben van radiostoring.
De tl verlichting zal een spanningsveld opbouwen om de lamp te laten branden.
Hierdoor zou je iPad of welk ander merk tablet of telefoon dus kunnen storen.

Werking tl lamp;
http://green-fox.nl/techinfo/tl_verlichting.htm
 
Fozzy zei:
Het is een apparaat wat werkt op een radiofrequentie (WiFi) en dat zal ook last hebben van radiostoring.
De tl verlichting zal een spanningsveld opbouwen om de lamp te laten branden.
Hierdoor zou je iPad of welk ander merk tablet of telefoon dus kunnen storen.

Werking tl lamp;
http://green-fox.nl/techinfo/tl_verlichting.htm

Ze zeggen al dat Wi-Fi gevaarlijk is dus het aquarium zal dan wel mee vallen...
 
Tl gebruikt magnetische ballast om aan te gaan en aan te blijven elektronica en magnetische lading gaan niet samen, ofwel ja er Is straling bij de lampen maar dit heeft geen effect of het menselijk lichaam wel op elektronische apparatuur
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan