Wat is er nieuw

Aquarium is gekocht, aan de slag met de achterwand!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danielhengelo
  • Startdatum Startdatum
D

Danielhengelo

Guest
Dag allen,

Ik heb zelf veel gehad aan de verschillende forums hier. Vond het leuk om te lezen hoe bij de mensen de bakken langzaam aan groeien en tot een gaaf eindresultaat komen.

Nu heb ik zelf een nieuw aquarium gekocht voor mijn schildpadden. Ze zullen nog even moeten wachten want ik ga bezig om een eigen achterwand te maken. Zal wel eens zien of mensen intresse hebben om het te lezen! ;-)

Groetjes

ps... ben nieuw dus ga eens uitvogelen hoe het werkt om foto's toe te voegen haha

552956_0_82_img20141030wa0028.jpg

Foto van de gekochte bak.

192317danielhengelo_0_82_img20141030wa0037.jpg

De zelf getekende Boeddha op de achterwand.

492937danielhengelo_0_82_img20141031wa0019.jpg

De stand van zaken tot nu toe, begin is gemaakt.

Leuk id Daniel.

De bedoeling is dat er ongeveer 25 cm water in komt.
De externe filter en de verwarmingselementen verwerk ik in de wand.

Tevens komt er aan de rechterkant van de bak een plateau van 20 bij 20 cm met daarin zand, zodat de schildpadden goed op het droge kunnen.
Verdere idee�n moet ik nog even over na denken haha.

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! 😀 hoe groot is de bak?

Ik ben ook zeer benieuwd wat het gaat worden ;-)

de bak is 1 m breed, 40cm diep en 60 cm hoog. De schildpadden hebben het wel nodig.

omdat het "vuile" dieren zijn heb ik maar meteen een externe filter gekocht voor de nieuwe aquarium.
Hij zit nu in de oude bak maar ik kan het al meteen merken dat het een stuk beter werkt!

Het punt waar ik op dit moment tegen aanloop en jullie hulp bij kan gebruiken, is het volgende:

Ik lees de volgende dingen op verschillende fora:

• Je kunt waterdichte tegellijm gebruiken, is duurder maar dan bespaar je de epoxy.
  • Je kunt gewone tegellijm gebruiken, alles schilderen en daarna epoxy gebruiken.

Mijn punt is dat ik ook lees dat epoxy vaak of gaat glimmen of slecht blijf zitten. Maar ik lees ook weer dat waterdichte tegellijm niet alleen voldoende is.

Ik hoor graag jullie ervaring hiermee!

613991danielhengelo_0_82_img20141104wa0014.jpg

Hierboven is het plateau (25x25 cm) te zien wat uiteindelijk gevuld wordt met zand. Hierboven komt een warmtelamp te hangen.

416154danielhengelo_0_82_img20141104wa0012.jpg

Hierboven zie je een zijaanzicht van het plateau. Ik zorg dat de waterspiegel tot net onder de rand komt.

wat voor schildpadden heb je als ik vragen mag ? 🙂

Ik heb 2 geel wang schildpadden. ze groeien als kool, maar ik ben druk druk druk haha. Dus ze mogen nog even in hun oude bak blijven!

743219danielhengelo_0_82_img20141118wa0019.jpg

Klein stukje verder, moet nog veel gebeuren de komende dagen!

Een poosje stil geweest, de oude achterwand weggegooid en overnieuw begonnen.
De eerste lagen lijm zitten er op!
582718_0_82_img20150216wa0004.jpg

325362_0_82_img20150216wa0002.jpg

Inmiddels zitten de eerste 2 lampen er ook in. 1 heldere zonlicht lamp voor overdag en 1 blauwe maanlicht lamp.

Ziet er goed uit. :thumbs:
Boeda beeldje is moeilijk uit te snijden zeker?

Ja Klopt Marco, maar met een soldeerbout kun je een heel deel komen.
Inmiddels staat hij in 2 extra lagen tegellijm. Dit keer heb ik aan de tegellijm een poeder verf, speciaal voor beton toegevoegd!
Nou dan beginnen we maar:
816293_0_82_img20150313wa0006.jpg

De eerste laag zit er op. Her en der zijn nog wel witte plekken te zien.
355124_0_82_img20150313wa0008.jpg

Inmiddels is de wand voorzien van 2 lagen gekleurde tegellijm en heb ik er voor het beeld al aquarium zand aan toegevoegd.
262718_0_82_img20150315wa0001.jpg

De lagen zijn nu aan het uitharden. Ik denk dat ik de gok ga nemen om geen epoxy te gaan gebruiken.

Zou ik toch doen hoor.

Met hun nagels heb je veel kans dat ze de tegellijm gaan beschadigen

Lijm word hard genoeg. Epoxy word icm vissen gebruikt, metname voor zuid amerika, omdat de lijm kalk afstaat waardoor het water harder word, wat voor zuid amerika niet wenselijk is

De achterwand zat vastgelijmd en ben net begonnen met het vullen van de bak. Helaas is de wand los gekomen van de achterwand. Verzwaard met stenen blijft hij wel even zitten. Maar morgen bak leeghalen, alles drogen en opnieuw vastlijmen;-)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan