Wat is er nieuw

Aquarium klaar maken voor vissen van buiten op te vangen

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Hallo, ben op het moment mijn aquarium aan het indraaien voor de vissen die in de buitenbakken zitten. Het is juwel 450 liter bak. De bak staat bij mijn op mijn werk. Het is niet de mooiste maar moet een beetje op het budget letten. Met deze erbij heb ik 3 aquariums en in de zomer heb ik daar nog 5 bakken bij. Maar goed hoe ziet het er uit en wat komt erin. Bak word er een zonder verwarming. Interne filter en een lamp er boven. Degene die er boven zat heeft kuren op het moment maar dat heb je met mp. Heb er filterzand in gedaan met wat makkelijke planten die ik uit mijn buitenbakken heb gehaald waardoor ik nu best wat last van algen heb. Ook heb ik nog een paar andere planten in gedaan waar ik vandaag nog een paar bemestingspillen bij heb gedaan. Bestand wat nu buiten zit word, koppel paradijsvissen, een 5 tal ameca splendens en een 30 tal Chinese danios. Na de indraaitijd wil ik eerst de ameca toevoegen om de algen wat terug te dringen. Op het moment zitten er al een paar helena slakken in die ik van iemand had gekregen maar liever niet in mijn andere aquariums wilde hebben.

Misschien hebben jullie nog opmerkingen of verbeterpunten die anders kunnen?

Op het moment meet ik nog niet dit heb ik nog nooit gedaan maar moet wel zeggen dat sinds ik dit forum lees steeds meer naar geneigd ben om dat te gaan doen. Plantenvoeding is wat anders, heb een flesje festal gekregen van de ontwikkelaar ervan, vroeger hebben ze dit wel aan winkels geleverd maar vonden ze te veel rompslomp om daarin verder te gaan.

20200824_152222.jpg

Leuke overwinteringsbak! Succes ermee. Ben benieuwd of je gaat meten. Met je waterwaarden bij de hand kan je bijv ook veel gerichter de alg aanpakken😃

Klopt, enigste waar ik bang voor ben is een hele kast vol met allemaal flesjes voor ik weet niet wat....

• Haha
Waarderingen: Joff
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan