Aquarium/kweekstelling


V

visstisck

Guest
Ik zit er al een tijd over na te denken om een kweekstelling te nemen.
Nu heb ik mijn aquaria verspreid door de woning heen. Ik wil dit het liefst in een ruimte hebben.

Heb een paar jaar geleden al het idee gehad om een stellingkast te kopen bij de Gamma. De planken hadden een draagkracht van 350 kg. Op zich voldoende voor de aquaria die ik had.
Alleen viel de stellng al uit elkaar als ik er naar keek.

Ik ben wel benieuwd of hier ook mensen zijn die een kweekstelling hebben gekocht. Zo ja, hoeveel hebben jullie er voor betaald? En waar?
 
Helaas heb ik twee linkerhanden. Zelf iets maken gaat het niet worden.

De stelling in de link van Flipper34 ziet er heel mooi uit. Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar zoiets.
Maar dan zal ik wel wat meer in de buidel moeten tasten vermoed ik zomaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is helaas niet meer leverbaar zie ik.

https://www.bol.com/nl/p/clp-zwaarl...-metaal-met-5-legborden-wit/9200000073629447/

Wel nog in de lichtere varianten
https://www.bol.com/nl/l/metalen-cl.../filter_N/4289222325+4276318276/?sort=title_a

Ik vind het heel gaaf dat je niet met een 'lelijk afgewerkt' magazijnrek in je kamer zit.
Het enige minpuntje is dat de planken licht doorbuigen in het midden.

Maar al met al ben ik er heel blij mee.

Het hele project vind je hier:

https://www.aquaforum.nl/threads/nieuwe-stelling-en-wat-kan-mijn-stop-aan.101277/
 
Was dus een ander :juggle:

Kijk ik wil niet doom denken, maar toevallig is deze video gister online gekomen



Dat is eigenlijk ook zo'n stelling die er niet voor gemaakt is.

Nu is de ene kast de ander niet, maar zoek een stevige.
 
Deze zijn nog wel leverbaar via Bol.com ;)

Als bol.com zegt dat mijn type niet meer leverbaar is, waar haal jij dan vandaan dat hij nog wel leverbaar is?
Gewoon intresse heh ;) Voor misschien in de toekomst wil ik nog eenzelfde bijbestellen vandaar.
 
Was dus een ander :juggle:

Kijk ik wil niet doom denken, maar toevallig is deze video gister online gekomen



Dat is eigenlijk ook zo'n stelling die er niet voor gemaakt is.

Nu is de ene kast de ander niet, maar zoek een stevige.


Dit is inderdaad een stelling die NIET bestemd is voor aquaria, dat zie je zo ook wel, beetje dom van haar.
 
Als bol.com zegt dat mijn type niet meer leverbaar is, waar haal jij dan vandaan dat hij nog wel leverbaar is?
De link bevat een andere type stelling als die van jou qua gewicht en maat denk ik. Er staat hier ook niet bij dat ze niet leverbaar zouden zijn.
Maar de leverancier van deze stelling is: Roomstyle. Waarschijnlijk kunnen zij je meer info geven over beschikbaarheid en levertijden.

Daarnaast is Bol.com alleen maar een wederverkoper van dit product, zij doen alleen aan drop-shipping.
 
De link bevat een andere type stelling als die van jou qua gewicht en maat denk ik. Er staat hier ook niet bij dat ze niet leverbaar zouden zijn.
Maar de leverancier van deze stelling is: Roomstyle. Waarschijnlijk kunnen zij je meer info geven over beschikbaarheid en levertijden.

Daarnaast is Bol.com alleen maar een wederverkoper van dit product, zij doen alleen aan drop-shipping.

Ik heb twee linken gegeven,
1) de link van de stelling die ik heb, die kan 265 kilo per plank dragen en is niet meer leverbaar
2) de link van de stellingen die nog wel leverbaar zijn, echter kunnen deze 'maar' 175 kilo per plank dragen
 
de link van de stelling die ik heb, die kan 265 kilo per plank dragen en is niet meer leverbaar
En van juist deze is het handig als je nog wilt uitbreiden met dezelfde stelling, om het bedrijf Roomstyle te benaderen of dat zij echt gestopt zijn met de verkoop van deze 265 kg uitvoering. Of dat er momenteel niet geleverd wordt omdat er tijdelijk geen voorraad meer van is.
 
Ts zou ook eens kunnen kijken op bv marktplaats staat soms mooi spul voor niet te veel bv
$_86.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/dieren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
Dank voor de reacties. Het doorbuigen van die planken bij van die stellingen was ik inderdaad al wat huiverig voor. Die planken zijn allemaal van spaanplaat.
Al zou dat bij bakjes van 40 á 60 liter wel niet gebeuren denk ik?

Heb inderdaad ook al eens gedacht aan een tweedehands stelling. Die Flipper34 laat zien ziet er inderdaad heel netjes uit. Alleen nadeel vind ik wel dat ik nooit zeker weet of de verkoper wel eerlijk is (heb daar helaas al een negatieve ervaring mee).
 
Als je het goed wilt doen dan maak je er met wat U profielen een kruis onder, dan buigen de planken echt niet meer door.
 
Voor mijn kweekstelling heb ik uiteindelijk gekozen voor een op maat gemaakte gelaste stellage van 135x63x188 gemaakt van stalen hoekijzers met 6 lassen per hoek (dus geen risico van doorbuigen of inzakkende planken). Het kost iets meer dan een off-the-shelf, eh, shelf maar het heeft precies de gewenste breedte: voor een bak van c. 105 cm (al dan niet in compartimenten); diepte: om drie 60x30x30 in kwijt te kunnen; en hoogte: de hoekijzers staan omhoog zodat de bakken dus tussen de hoekijzers staan, zodat de 'verloren ruimte' tussen de bakken slechts 3.5 cm is (0.5cm ijzer + 2cm plank + 1cm piepschuim) voor maximaal ruimte gebruik.
F4C00387-4485-4B95-A996-6BC3E62B4DCC (360x640).jpg
 
Dat is ook wel een idee, de planken vervangen voor stevigere planken.

Voor mijn kweekstelling heb ik uiteindelijk gekozen voor een op maat gemaakte gelaste stellage van 135x63x188 gemaakt van stalen hoekijzers met 6 lassen per hoek (dus geen risico van doorbuigen of inzakkende planken). Het kost iets meer dan een off-the-shelf, eh, shelf maar het heeft precies de gewenste breedte: voor een bak van c. 105 cm (al dan niet in compartimenten); diepte: om drie 60x30x30 in kwijt te kunnen; en hoogte: de hoekijzers staan omhoog zodat de bakken dus tussen de hoekijzers staan, zodat de 'verloren ruimte' tussen de bakken slechts 3.5 cm is (0.5cm ijzer + 2cm plank + 1cm piepschuim) voor maximaal ruimte gebruik.Bekijk bijlage 241880

Dit ziet er prachtig uit zeg. Waar had je dat laten doen? En wat was je kwijt?
 
Dat is ook wel een idee, de planken vervangen voor stevigere planken.



Dit ziet er prachtig uit zeg. Waar had je dat laten doen? En wat was je kwijt?

Dank je. Ik heb de stellage bij een locale smid laten maken voor Eur 375 excl btw. Dat is wel wat meer dan een bouwmarkt stellage maar deze kan wel zo'n 30 jaar mee en is bomb proof (dus geen inzakkende planken).
 

Terug
Bovenaan