Wat is er nieuw

Aquarium laten bouwen ervaringen

GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Hoi,

Ik zou graag in dit topic je ervaring willen horen over het laten bouwen van een aquarium, graag geen discussie maar alleen je ervaring:
- Welke winkel heb je je aquarium laten bouwen
- Wat heb je laten maken (afmetingen, volglas, meubel, techniek, etc.)
- Wat was de prijs of prijsrichting
- Ben je er tevreden over of zou je de volgende keer voor een andere leverancier kiezen?
- Wat zou je achteraf gezien anders hebben gedaan

Alvast bedankt

Hoi!
zie mijn foto-album voor wat ik heb laten bouwen.
- ik heb t bij de Rifwachter in Hilversum geregeld, is gebouwd door Aquaja
- ik heb een meubel en aquarium laten bouwen, een L-vormige bak met twee droogkamers, ongeveer 210 liter, wat om de hoek van een pilaar valt. De diepte is iets meer dan 40 cm, de hoogte 45 en de lengte 90 en 70 cm.
Het was een hele klus om wat ik wilde goed getekend helemaal juist besteld te krijgen, maar het is gelukt.
- ik heb er een filter en de Eheim-led verlichting en controller bij besteld, was een heel bedrag
- heel tevreden, alleen het voorpaneel van de onderkast dat er uit kan voor onderhoud had iets anders/beter gekund. Henk van de Rifwachter denkt echt met je mee en helpt om de goede keuzes te maken. Heel fijn.

Ik heb al eerder een bak laten bouwen door hen, toen ze nog Diamond aquariums heetten, daar was ik ook heel tevreden over.

VKC Woudenberg is dealer, Aquajaja Diamond de bouwer.

230x70x70 incl alles, aquarium incl overloop en droogkamer, kast, opbouw, lichtkap, achterwanden, pvc, zand, filtermateriaal & verlichting
totaalprijs 5250 euro, omdat ze hem 2 dagen op Vivarium als showmodel mochten gebruiken ging daar 1000euro af.

Stelling van 3 bakken a 115x50x45 boven elkaar met een 10cm intern bioloog/filter (tussenwand in zwart glas) + doorvoer gaten in de bodem voor de afvoer.
aluminium kokers + verbindingsstukken, bij elkaar 850euro als ik mij niet vergis. los daarvan de verlichting, PVC, filtermateriaal & luchtpomp voor de filtering nog eens 400.

Zeker tevreden over, ik moet de bak nog tegenkomen die beter is afgewerkt (kitnaden zijn prachtig & standaard in zwart uitgevoerd, glas is aan alle kanten mooi afgewerkt en alles tot op de mm nauwkeurig). kappensysteem dat ze gebruiken is ook zeer degelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan