Aquarium lijkt zo leeg, aanvullen?

P

peterpan_1966

Guest
Aangezien ik een diep en hoog aquarium heb (60x50x50) van zo'n 125 liter netto lijkt de middenlaag zo leeg.

Mijn huidige visbestand:

Bovenlaag: Pseudomugil 6x
Middenlaang: Axelrodia 12x
Onderlaag: Apistogramma Hongsloi 2x

Nu zwemmen er ook nog 2 (van de 6) Corydoras rond maar die worden niet uitgebreid en mogen weg. Waarschijnlijk een slechte serie maar deze 2 doen het goed.

Mijn filter is een Eheim prof 4+ 250T, waterwaardes maanden stabiel (druppeltest).

Zou ik nog iets in de middenlaag er bij kunnen nemen, bijv neon-/kardinaaltetra's of iets anders?
Ik wil hiermee ook proberen dat de pseudomugils meer in de bovenlaag verblijven (nu zwemmen ze de hele bak door, ook wel leuk hoor)

Alvast bedankt,
Peter
 
Je bak is niet zo heel breed dus ik zou er zelf geen 2e scholenvis inzetten voor de middenlaag.
 
Heb je een foto van je bak? want vaak is er een oorzaak als de vissen te laag zwemmen
 
Je bak is niet zo heel breed dus ik zou er zelf geen 2e scholenvis inzetten voor de middenlaag.

Je hebt gelijk, niet echt over nagedacht.

Heb je een foto van je bak? want vaak is er een oorzaak als de vissen te laag zwemmen

Ik zal vanavond/van het weekend weer eens een nieuwe foto in mijn album zetten.
 
Even een foto gemaakt.

Ik ga trouwens de kokosnoot er uit halen, het mos groeit goed maar laat los en dat geeft rommel in de bak. 20191018_195123.jpg
 
Ja je bak ziet er leuk uit maar niet echt visvriendelijk, hij is behoorlijk belicht en dat vinden je visjes niet fijn en zwemmen daarom zo laag bij de bodem, wat meer hooggroeiers die ook het oppervlak bedekken zou beter zijn en als je de lichtintensiteit verminderd dat je visjes zich al prettiger gaan voelen
 
Dank je wel, daar kan ik wat mee. Ben weer opnieuw begonnen met het aanvullen van planten dus dat komt wel. De lichtintensiteit zal ik eens naar zo'n 50% brengen (zit nu op ongeveer 66%).
 
Even een foto gemaakt.

Ik ga trouwens de kokosnoot er uit halen, het mos groeit goed maar laat los en dat geeft rommel in de bak.Bekijk bijlage 282074

Hele mooie lay-out alleen denk ik dat de vissen zich er wel kwetsbaar in voelen zo open. Zoals hier eerder is gepost kan het ook zijn dat de vissen laag blijven om zich veiliger te voelen.
 
Heb een reactie in je foto-album gegeven. Zelfde vissen hier en met de nieuwe inrichting, tnx voor de tips in mijn topic, wat meer de hoogte ingegaan en de verlichting omlaag qua sterkte. Werkt echt perfect als ik zie hoe ze nu door de hele bak zitten. Heb er 25, maar is niet te druk want volgens mij hebben wij vrij dezelfde afmetingen qua aquarium
 
Heb een reactie in je foto-album gegeven. Zelfde vissen hier en met de nieuwe inrichting, tnx voor de tips in mijn topic, wat meer de hoogte ingegaan en de verlichting omlaag qua sterkte. Werkt echt perfect als ik zie hoe ze nu door de hele bak zitten. Heb er 25, maar is niet te druk want volgens mij hebben wij vrij dezelfde afmetingen qua aquarium

Dank je wel, ik ga even kijken.
 
Terug
Bovenaan