Wat is er nieuw

aquarium naast cv radiator, isoleren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bjorn vd Linden
  • Startdatum Startdatum
B

Bjorn vd Linden

Guest
bij voorkeur plaatst men een aquarium uiteraard niet direct naast een cv radiator. mocht je dat wellen doen, zou je dmv het aquarium isoleren voldoende warmte kunnen tegen houden om te hoge temperaturen en temeratuurschommelingen van het aquariumwater te voorkomen?
 
Ja, met alububbeltjesfolie op tempex.E.d.
 
ach ik weet niet hoe hoog jullie verwarming altijd staat, daarbij weet ik ook niet wat voor vissen je hebt. Maar er vanuitgaande dat de gemiddelde aquariaan zijn bak tussen de 24 en 28 graden heeft, en er vanuitgaande dat men zijn verwarming niet veel hoger dan tussen de 20 en 22 graden zet, dan zou ik me geen zorgen maken als je naast of zelfs tegen een verwarming staat.
 
Kan, maar waarom risico nemen, als je niet weet waar hij staat.
Stralingswarmte is niet wenselijk,he. tegen de bak.
 
caddyladdy je stelt je verwarming wel in op 20-22 graden maar de temperatuur van het water in je verwarming is meestal rond de 60graden (dit om de temperatuur snel op de gewenste hoogte te krijgen dus dit straalt behoorlijk wat uit de optie die bertus geeft is idd een goede tempex er tussen en het liefst een laagje reflecterend folie
 
gewoon uit proberen dus en testen hoe warm het dan nog in de bak word.. zou jammer zijn van alle werk als het uiteindelijk niet genoeg isoleert.
iemand hier eigen ervaring mee?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan