Aquarium ondersteuning hulp snel


Sebastiaandebruijn

Well-known member
Lid geworden
13 juni 2020
Berichten
150
Leeftijd
24
Ik heb een nieuw aquarium 150cm, deze staat op 2 metalen tafeltjes mijn vader dacht dat het kon, veel gezeik veder en 20 uur werk uiteindelijk ingericht en deels gevuld maar nu staan de pootjes een beetje scheef en denkt mijn vader dat de tafels het niet houden, iemand suggeties? Het moet snel er zitten vissen die het niet veel langer volhouden
 

Bijlagen

  • 20200702_170452_HDR.jpg
    20200702_170452_HDR.jpg
    144.8 KB · Weergaven: 221
  • 20200702_170500_HDR.jpg
    20200702_170500_HDR.jpg
    84.8 KB · Weergaven: 221
  • 20200702_170511.jpg
    20200702_170511.jpg
    83.1 KB · Weergaven: 204
Ik denk dat je beter een aquarium meubel had kunnen kiezen voor dit formaat bak, verder laat ik het aan de technische mensen hier over.
Wat zijn de maten van de bak LxBxH?
 
Rio 450? 151x51x66.... dat is heel veel water om op een meubel te plaatsen wat er niet voor is gemaakt.

Maar de uitwijking van de poten zie ik niet zo snel?
 
Ik ben het met Ton eens dat dit niet de beste oplossing is want er staat een paar honderd kilo aan gewicht op schat ik zo in.
 
Het zal ongeveer 500 kilo zijn en het zijn 2 metalen tafeltjes, waar kom ik aan een meubel uberhoud...
 
Zijn bij diverse winkels los te koop. Bijv. Juwel meubel
 
Vandaar dat ik ook om de juiste maten vroeg, en weet je of het een bestaande bak is of een op maat gebouwde?
Dat maakt uit voor het advies.
 
het metaal is op zich wel zwaar genoeg voor het gewicht maar het is de constructie die niet goed is. Een aquariumframe zal altijd een balk vorm hebben, net om het open/krom slaan van de poten te vermijden.
 
2 losse tafels zal nooit gaan werken, ze zullen nooit gelijk zijn of gelijk blijven.

Lijkt mij een rio 450, daar kan je gewoon een meubel voor kopen en ben je van dit geklooi af.

Voor nu zou ik hem denk ik op de vloer zetten als deze vlak is en dan gewoon vullen als normaal.
Extern filter (indien in gebruik) zou ook gewoon moeten kunnen werken met een aquarium op gelijke hoogte
 
Leeg halen en ander meubel er onder. Je kunt nu provisorisch wat gaan klussen met deze tafels, maar je gaat dan denk ik nooit meer rustig slapen..... beter nu een bittere pil, dan steeds bang zijn dat het mis gaat, toch?
 
Leeg halen en ander meubel er onder. Je kunt nu provisorisch wat gaan klussen met deze tafels, maar je gaat dan denk ik nooit meer rustig slapen..... beter nu een bittere pil, dan steeds bang zijn dat het mis gaat, toch?
Precies, om de grootste druk er nu uit te halen zou ik er een deel van het water uit halen (of alles en de vissen apart zetten)
 
de bak is 150 bij 50 bij 50 of 60 dacht ik, en dankjullie wel ik zal gaan kijken op marktplaats.
 
veel gezeik veder en 20 uur werk uiteindelijk ingericht en deels gevuld maar nu staan de pootjes een beetje scheef en denkt mijn vader dat de tafels het niet houden, iemand suggeties? Het moet snel er zitten vissen die het niet veel langer volhouden

Iets anders: dus je bak draait nog maar 20uur en is zelfs nog maar voor de helft gevuld met water maar er zwemmen al vissen in?
Hmm, hoezo? :oops:
 
de bak is 150 bij 50 bij 50 of 60 dacht ik, en dankjullie wel ik zal gaan kijken op marktplaats.
Ik raad je de video van DIY Joey aan op YouTube. Die heeft video’s hoe je zo’n onderstel zelf maakt van hout. Heb ik ook gedaan. Kost je 0,5 tot 1 dag en ben je klaar.

vanavond naar de gamma, morgen klussen, zondag aquarium er op ?
 

Terug
Bovenaan