Wat is er nieuw

Aquarium op schip

• Onderwerp starter Onderwerp starter keddilien
  • Startdatum Startdatum
K

keddilien

Guest
Ik zie wel adviezen voorbijkomen over waterpas en stabilisatie, nu woon ik op een binnenvaartschip en gaat dat waterpas niet lukken en stabiel is het ook niet altijd.
Nu heb ik hier wel een aquarium staan van 60 cm en mijn vraag is dus ook hoeveel kwaad dat dit kan.

Niet, Als jullie gaan varen,laat je wat water weglopen, en lig je weer vast,doe je er water bij,.

Is gelijk een verversing.

Dit zal niet z'n heel groot probleem geven. Wel goed op de kit naden letten wanneer deze niet meer doorlichting is maar wit kan het zijn dat het van het glas is losgelaten en je aquarium kan gaan lekken. Bij zwarte kit word het lastig om te zien.

Ik denk dat als het aquarium stevig staat , niet kan vallen of glijden en het water er niet overheen klotst het geen kwaad kan.
Maar ik heb nog nooit op de binnenvaart gezeten dus hoe dat schip rolt of stampt weet ik niet, zelf heb ik alleen bij de marine gevaren en daar zou het zeker niet kunnen.

Er was er nog 1 ,op een binnenschip, ook met een aquarium.
Zien we helaas niet meer.

ooh die andere kan ik wel geweest zijn, maar ik weet die gebruikersnaam en wachtwoord niet meer,.. 😳

Bertus, wij varen echt iedere dag dus dat is dan echt onbegonnen werk denk ik.

De ergste trillingen zijn bij het achteruit varen of inhalen.
En tijdens het lossen kunnen we effe erg scheef liggen.

Ja, tuurlijk kan dat.
Met 5 uit de bak,, op 60 cm is dat toch niets.
En dat trillen wennen ze wel aan,hoor.

Maar, is net wat je zelf wilt.
Houden of weg doen.

Dat zou allemaal geen kwaad kunnen naar mijn mening.
Ik weet niet waar je het aquarium hebt staan, boven of dichter bij de waterlijn i.v.m. de te nemen golfjes/deining.

Ik heb het water al iets onder de rand zeg maar.

Het aquarium staat in de woning, of bedoel je dat niet ?

Mijn huidige vissen zijn gewent aan het trillen, tenminste zo lijkt het wel maar helaas moet ik voor deze 2 wel een nieuw adresje zoeken want het zijn ryukins van 1 jaar oud en die zitten dus echt te klein. ;(
Ik vind het echt heel erg jammer want ik ben wel echt een goudvis liefhebber.

Eigenlijk bedoel ik dat ja, we weten uiteraard niet of je op een duwvaartschip zit of een gewone, ik kan me voorstellen dat met een hoge stuurhut de bewegingen groter zijn, maar in de woonkamer zal dit wel meevallen denk ik.

het is vrachtschip van 80 meter, we vervoeren meestal zand en soms wat grind.

In mijn opinie zou dit heel best moeten kunnen.

En je hebt al een topic geopend over een nieuw bestand, dus succes van mijn kant, en laat die :foto: straks maar komen 😀

dankjewel en die fotoos komen wel. :petjeaf:

Ik zou zelfs overwegen een soort glasrand rond de bak te maken tegen het klotsen.

Het klotsen hebben we eigenlijk nagenoeg geen last van, dat hebben we een enkele keer als we stil liggen en er vaart er een asosiaal hard voorbij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan