Wat is er nieuw

aquarium opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter J@@@@
  • Startdatum Startdatum
J

J@@@@

Guest
Hoi allemaal,

Op 3 mei heb ik een aquarium opgestart.
Ik weet dat hout altijd een beetje een bruine kleur afgeeft en een bruine waas op het water.
Normaal kook ik het water altijd uit met zout, omdat ik dat had gelezen.
Maar de winkelmedewerker zei dat ik dat niet moest doen en dat de waas vanzelf weg ging.
Maar na 6 dagen is dat nog steeds niet weg.
Ook vind ik dat het water nu een beetje troebel is.
De anubias die erin zit lijkt ook niet zo goed te gaan.
De temperatuur is nu 26 graden, maar als de betta erin komt zet ik hem op 28 graden.
Weten jullie of ik hier iets mee kan doen, of moet ik het gewoon zo laten?

Groet

Een Betta kan prima op 24 graden al hoor en je bak draait nog maar net en die behoort toch 4 wk in te draaien. Hout kan soms heel lang kleur afgeven en ik zou het zeker nooit uitkoken want dat maakt de structuur kapot.

Hoi,

Dankjewel voor je informatie.
Ik zal hem 4 weken laten indraaien en ik zal het hout gewoon zo laten.

groet

Inderdaad gewoon nog wat geduld. Troebel water zal in het begin wellicht uit je substraat komen.
Hoe een plant het gaat doen is na 6 dagen nog niet te zeggen, helemaal een anubias niet. Als die goed groeit en je geluk hebt zie je in die tijd een millimeter verschil 😉

De anubias die erin zit lijkt ook niet zo goed te gaan.

Vaak moeten ze ook even wennen maar deze moet ook niet in het volle licht staan maar vraagt een beschutte plek.

Oke, dankjewel voor al jullie antwoorden.😊

Samengevat; laat je bak minstens 4 weken indraaien, liefst niet op 26 graden maar eerder rond de 24/25. Da's ook prima voor betta's. Zet je verlichting gewoon op 8u, voeg je plantenvoeding toe waar nodig.
Als je na 4 weken nog steeds wat bruinig water hebt, kun je Seachem Purigen in je filter toevoegen.
Zet je anubias niet in het volle licht, maar wat beschut. Dan komt 't wel goed. 🙂

Oke👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan