Wat is er nieuw

Aquarium plaatsen in de serre

Elvis Bonhof

Active member
Lid geworden
11 september 2018
Berichten
30
Leeftijd
62
Locatie
Breda
Beste aquarianen,

Ik ben van plan mijn aquarium te plaatsen in de serre. Is dit verstandig met het oog op invallend licht en algen?

Hieronder wat gegevens.
- serre staat op het noorden met een lichtstraat als dak.
- in de vroege ochtenduren kan er in de zomermaanden wat zonlicht het aquarium binnen komen.

Mochten jullie meer gegevens willen weten? Laat het even weten.
 
Ik ken de situatie niet maar ik zou een bak niet plaatsen daar waar er uren zonlicht invalt.
 
Het gaat in de zomermaanden om maximaal een 1/2 uur. In de maanden september tot mei helemaal geen zon.
Het aquarium staat haaks op het achterraam wat op het noorden is gericht en de zijkanten zijn dichte muren op het westen en oosten.
 
schermopname1.png
 
Behalve zonlicht, wat echt snel voor algen zou kunnen zorgen hoe is het met de temperatuur? Vooral de extreme zijn hierin denk ik belangrijk zowel hoog in de zomer en laag in de winter.
 
Daniel,
De temperatuur is gelijk als de temperatuur in de woonkamer en geregeld met een thermostaat. ( stadsverwarming )
Geen extremen behalve dan tijdens een hittegolf zoals we deze maand hadden, maar dan ik het in de woonkamer ook extreem warm.
 
Als de temperatuur gelijk is aan de huiskamer hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Ik heb zelf een aquarium in de woonkamer staan waar wel af en toe een straal middagzon op valt en merk dat het daar een stuk lastiger is om alg in bedwang te houden. Uiteindelijk heb ik de zijruiten beplakt met zwart raamfolie en het gaat nu een stuk beter, al is het nog opletten. Ideaal is direct zonlicht dus zeker niet maar het kan best mogelijk zijn.
 
OK goede tip. Ik zat ook al te denken aan een ombouw en dan de zijkanten dicht te maken. Ga ik dus uitvoeren.
 
Het leuke van een aquarium is om met de gegeven middelen en omgevingsfactoren een stabiele leefomgeving te creëren. Dus ja, er zullen vast reden zijn om het niet te doen, maar juist dat maakt het ook weer een uitdaging. Zolang de toekomstige vissen er niet onder gaan lijden zou ik het gewoon gaan proberen. Succes!
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Avond
      Terug
      Bovenaan