Wat is er nieuw

aquarium planten voor me nieuwe aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter marco v.s.
  • Startdatum Startdatum
M

marco v.s.

Guest
hallo allemaal,

ik wil een nieuw aquarium van 80cm gaan kopen, dit omdat ik er geen krassen op wil hebben. ik heb op dit moment nog een bak van 1m staan die ik 3jaar terug al kocht met krassen erop, jammer genoeg moest ik hier altijd tegen aankijken. vandaar dat ik nu een bak zonder krassen wil om van een aquarium te kunnen genieten waar je niet tegen de krassen aan zit te kijken.

in deze bak wil ik meer aandacht aan de planten besteden. omdat ik in mijn vorige bak veel alg problemen had.

zou iemand mij kunnen helpen met de samenstelling van de planten? ik weet niet zo goed welke planten ik er het beste in kan doen, ik heb al wel even hier en op google gezocht welke planten ik er wel in zou willen hebben(of dit kan weet ik niet)

fire moss
limnophila aquatica
ammannia of rotala
glossostigma elatinoides
anubias
Java varens

misschien nog wat andere planten ertussen?

ik heb al een co2 set staan met fles. ik ben nog op zoek naar een bodem verwarming en ook ben ik al druk aan het inlezen over plantenbemesting en verlichting.

zou iemand mij kunnen helpen met een samenstelling van planten?

mvg. marco

ik vind de lobelia cardinalis mini ook wel een mooie plant. je kan er een groot veld mee maken maar ik weet niet of hij bij deze planten past. het plantje is echt voor de voorgrond en word tussen de 5 en 7 cm groot dacht ik.

Heb je killies?? Of vond je dat plaatje alleen maar leuk om te gebruiken?
Je zou anders ook een leuke killie biotoop kunnen maken...en dan heb je echt niets bijzonders nodig 🙂

Ik heb een linkje gepost..( http://we.tl/qwkcTuwdyV ) zodat je de pdf kunt downen...hier staat namelijk een Killie biotoop in.

Vind je het niks...ook goed 😀

Heb niet zo veel verstand van planten, maar vaantjes plant, blixia, stricta, cognac plant. cryptocoyne vind ik wel mooi.-)

Gr Martinez

hmm die lobelia cardinalis mini is idd ook wel een mooi plantje. of hij past bij de andere planten weet ik ook niet.

ik heb zeker killies gehad. in totaal een stuk of 20. ook mee gekweekt. die killi die je op me avatar ziet is een zelf gekweekte. is dacht ik een ras van gardneri en nog 1(welke weet ik niet meer).
ik had allerlei bakken op me kamer staan om ze op te kweken. op een gegeven moment begon ik allerlei voeding te kweken op me kamer😀 alleen dat werd iets te gek. ik had toen nog 1bak over gehouden en daar alle vissen in gedaan.(misschien heb ik nog een filmpje ergens. ik zal hem je dan wel even toesturen.

weet iemand nog een een plant die ik kan toevoegen aan het rijtje of beter 1 weghalen of iets anders?

mvg. Marco

vaantjes plant heb ik ook gehad vroeger toen ik voor het eerst begon met een aquarium. deze groeit echt hard! ik had toen ook nog kleine kreeftjes(wat trouwens ook erg hard gaat) die toen overal in een dikke bos van vaantjes zat.

blixia is dat een plant met lange stengels die over het water gaan hangen?(kon niet de juiste foto erbij vinden)
stricta heeft een vriend van me ook gehad alleen deze werd aangevreten door de vissen. heel apart.
cognac plant is ook wel mooi om erin te hebben(ook weer een andere kleur in het aquarium)
cryptocoyne heb ik ook nog tijdje gehad. maar toen kreeg ik last van algen waarbij ik veel planten weg kon gooien.
het was een alg wat op een grijs bruine pluim leek van ongeveer 3mm groot (rot spul!).

bedankt voor de reacties!

Mvg. marco

Ik heb wat namen van wat plantjes in mijn topic staan met foto, misschien zit er wat bij. (laatste 3 blz dacht ik)

Gr Martinez

oww ja ik zie het, bedankt

wat een mooie bak zeg!!! 😀

jazeker, maar niet op blz 47 maar op blz 9.
onderste foto: in het midden zie je 3 velle groene plantjes en aan de rechterzijde daarvan zie je een bos rode plantjes en daaronder zie je 4pluimjes omhoog steken. eigenlijk is de hele afbeelding mooi 😀

alleen ik denk niet dat ik me bak alleen maar met mooie planten moet beplanten omdat sommige planten dan misschien niet mooi uitkomen(denk ik dan) maar hier en daar ook een plantje er tussen moet doen die wat minder mooi/minder opvalt.
zoals jij ook hebt(in mijn ogen dan he, ieder zn eigen. maar je bak is nog steeds schitterend hoor:))))

Ik dacht als je op die bladzijdes keek stonden er een aantal voorbeelden met daarbij de naam van de plant. Kan altijd makkelijk zijn toch.
Iedereen heeft zijn eigen smaak en idee�n en daar moet je je ook aan vast houden, maak er iets moois van :thumbs:

Gr Martinez

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan