aquarium splitsen?


T

Thibo

Guest
Hey,

Ik zou graag garnalen kweken in mijn bak maar nu is het een gezelschapsaquarium en de meeste kleintjes worden opgegeten door de andere vissen. Daarom zou ik willen vragen of ik mijn aquarium kan verdelen in 2 stukken zodat de garnalen apart zitten en de rest ook apart. Is dit mogelijk met dit visbestand? De bak is 60*30*30

- 6 zebradanio's
- 6 kardinaaltetra's
- 1 corydora (staat te koop op kapaza)

Als het kan, zouden jullie ook weten hoe ik dit dan het makkelijkste doe?

Alvast bedankt
 
Hoi Thibo,

Even heel kort:
Voor de garnalen prima!
Voor de vissen NIET. veel te klein! (30x30x30)

Je zou er ook voor kunnen kiezen om garnalen te kweken in een apparte bak, op internet veel tweede hands bakken te vinden voor twee tientjes!
 
Koop een extra bakje voor die garnalen.
Een 60x30x30 aquarium kost 2/3 tientjes.

Die kardinalen zitten nu al te klein, als je de helft er van af haalt houden ze helemaal niks meer over.
 
De vissen zitten al veel te klein. Ze nog minder ruimte geven wordt wel heel zielig.
 
Inderdaad, beide vissoorten zitten nu al klein en het is een ongelukkige combinatie vanwege totaal uiteenlopende temperatuureisen.

Je hebt er zo te zien geen moeite mee om dieren aan te bieden (de Corydoras staat te koop), dus vanuit die optiek zeg ik:
- verkoop ook de danio's en kardinaaltetra's
- laat de bak lekker in ��n geheel
- kies een klein vissoortje uit, waarbij er veel meer jonge garnalen zullen overleven, of helemaal geen vissoortje.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan