Wat is er nieuw

Aquarium tijdelijk in de garage??

thundercat

Member
Lid geworden
10 februari 2016
Heb een principe koop gesloten voor een mooie complete hoekbak. Morgen ga ik kijken. "Probleem" is alleen dat we nog in de woonkamer bezig zijn met een kleine verbouwing. Gaat nog een week of 4 duren en dan kan het aquarium op zijn definitieve plek.
Het aquarium is helemaal compleet met ingedraaide pomp, planten co2 enz.

Plan is om het aquarium leeg te halen, te verhuizen en daarna op een tijdelijke plek weer te vullen en door te laten draaien. Ik heb een garage welke redelijk geisoleerd is en waar het nu constant ongeveer 6 graden is. Zou het problemen geven om het aquarium hier voor een aantal weken neer te zetten?? Staat ook wel een klein kacheltje in de garage welke ik een paar uur per dag aan zou kunnen zetten.
Kan het problemen geven met bijvoorbeeld de kast? (condens oid?)

Groeten Dennis

Met of zonder vissen? Anders moet je wel een vermaningselement in de bak plaatsen uiteraard. Verder lijkt het met wel kunnen tenzij het heel vochtig de garage is.

Zonder vissen maar wel met verwarming op een graad of 24-25

Dan zou ik wel de verlichting aandoen (voor de planten) en de bak verder inpakken met piepschuim ofzo... Vanwege de stroomrekening.

Verlichting inderdaad aan. Plan is om het aquarium na de verhuizing gewoon tijdelijk door te laten draaien in de garage. Dus met verwarming, licht co2 enz.
Stroomrekening maak ik me niet zo'n zorgen om. Heb ooit een kweekbak voor koikarpers in de garage gehad en deze draaide 24 uur per dag op gemiddeld 600 watt

zou wel de temp in de peiling houden gezien de omgevings-temperatuur van ga 6 naar 24-25 graden is een behoorlijke stap
best mogelijk dat je verwarming niet voldoende zwaar is

groet

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan