Aquarium verlichting maken

K

Klaske

Guest
Hallo,

Voor mijn meter bak moet ik zelf de verlichting maken/kopen.

Zie dit bericht voor mijn bak http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1789404
Het deksel is in twee delen. 1 deel heeft een glazenplaat aan de binnenkant. Het grote deel is alleen hout.

Naar mijn idee zou het licht geplaats worden al rustend op de stukjes glasplaat die overdwars bevestigd zijn. Maar maak ik het mezelf dan niet onmogelijk om iets te veranderen aan het aquarium? ik kan er dan immers heel slecht bij!

Na van het weekend een paar uur verschillende stukken te hebben gelezen, kom ik er niet meer uit. Wat me wel op is gevallen is dat ledset verschrikkeluk duur zijn.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
 
Waarom niet een hele plaat boven op, desnoods eerst 10-15 cm. strook. daar 2 lichtbalken onder maken. met T5 .tl 90 cm.

Hou je de rest als klep.
 
Als je handig bent kun je zelf je led verlichting maken scheelt bakken geld.
Zo niet kun je denk ik beter een T5 gebruiken zoals Bertus aangeeft.
Een complete set led zal eerder zakken naar een degelijke prijs dan jij je investering er uit haalt (5-10 jaar).
En dan alsnog zou ik het eerste doen maar dat is persoonlijk. Ik zit niet graag aan fabrieksstandaarden vast
 
Bertus zei:
Waarom niet een hele plaat boven op, desnoods eerst 10-15 cm. strook. daar 2 lichtbalken onder maken. met T5 .tl 90 cm.

Hou je de rest als klep.

En dan kan ik die tl eruit halen als ik de bak wil schoonmaken, best een goed plan. Zal daar eens naar kijken!
 
je moet zoeken naar "full spectrum" dit zijn lampen speciaal gemaakt om planten te laten groeien. Dit is vrij nieuw dus zelf maken zal een stuk goedkoper zijn.
 
Terug
Bovenaan