Wat is er nieuw

Aquarium verplaatsen?

remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Leeftijd
24
Hoi,

Ik ga vanmiddag een rio 180 aqaurium ophalen inclusief vissen enzo 😀 , maar hoe kan ik het aquarium het beste vervoeren? Als ik al het water in het aquariumk laat zitten in de auto gaat dat waarschijnlijk hevig klotsen en dat is niet de bedoeling.
Ik heb thuis nog wel een speciekuip staan waar water in kan maar ik heb zelf nog geen idee hoe het te vervoeren is.
Als iemand eenn idee heeft hoor ik het graag.

Beetje laat voor advies en alles te regelen, Remco 😉

Water uit de bak halen zoveel mogelijk...gewoon wegdoen OF het moet "speciaal" water zijn bijv. zacht/zuur nav de vissen die erin zitten. Die info geef je niet.
Vissen vangen en in visvervoerzakken doen of bakjes,emmers oid. en in die speciebak leggen. Evt hout, stenen ed ook in de bak. Filtermateriaal ook in die bak met aquawater.
Bodem en planten erin laten met een paar cm water erboven.
Lichtkap en techniek loshalen en in je auto leggen.
Nu is die meterbak wel te sjouwen met 2 of 3 mensen.
In je auto en rustig naar huis rijden.
Succes.

Bedankt wouter.
Het is een zuid amerikaans cichlide bastand waaronder 1 aequidens rivulatus een soort van schijfzalm en een 'algeneter'.
Ik ga een grote plastic zak gebruiken(waar vlas voor de stal in zat)en die in de speciekuip leggen en daar de vissen en het filtermateriaal in doen. Dan heb ik een grote plastic bak waar ik het hout, de filters, de verwarming en de stenen in ga doen. het meubel de de lichtkap leg ik dan ergens anders neer in de auto. gelukkig is het maar 2 kilometer rijden.
En 60 euro lijkt mij een redelijke prijs voor een rio 180 met 2 eheim 2213 externe filterpompen 1 thermostaat een bijna nieuwe schoonmaakpomp van het merk eden een lichtkap inclusief 2 tl lampen van Arcadia vissen een onderkast de inrichting en overige spullen.
Koopje lijkt mij toch 😀 ?

Bus huren 😛

Dat is inderdaad wel heel goedkoop!

SaskiaP zei:
Dat is inderdaad wel heel goedkoop!
Zo goedkoop dat ik me begin af te vragen of het niet te mooi is om waar te zijn.

~ Ivo

We zullen het vanavond horen denk ik 🙂

Ja ik vind het ook wel erg goedkoop, maar volgensmij wi; hij er gewoon erg graag vanaf, er ging namelijk elke dag 10 euro van de prijs af. eergisteren was het namelijk nog 80, gisteren 70 en nu 60, dus ik dacht ik grijp mijn kans. en nu gaat de 60 cm bak weg en gaan de vissen in de rio 180.

Tsja, je kan wel eens mazzel hebben als iemand er echt vlot vanaf wil.

Ik heb het aquarium gisteravond opgehaald en er is dus echt nog niks mis mee op 1 lamp na want 1 van de 2 lampen is defect, maar met 2 lampen was de bak weer overbelicht ik heb verder niet 1 krasje kunnen vinden op de ruiten, de algeneter is een hele grote anstriscus man en de schijfzalmen lijken nogal op piranha's.
er zitten ook nog 2 kleinere visjes in welke wat rond van vorm zijn met een groen-blauwe kleur op het lijf en een oranje staart.
Ik heb alleen nog maar de verwarming geinstaleerd, voor de filters en de lichtkap had ik geen tijd.
Weet iemand dan over welke vissen ik het heb?

kijk das nog eens mazzel hebben leuke prijs even goed kijken naar de tl buis en of de aansluiting nog wel lekker is gaan door de jaren heen nog al eens oxideren
had wel het filter gelijk er ingezet is belangrijker als de verwarming gauw doen dus
wat de visse3n betreft even een foto maken en de vraag herhalen in vissen hoek

groet

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan