Wat is er nieuw

Aquarium verwarmen van 1000 liter??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Freddie1968
  • Startdatum Startdatum
F

Freddie1968

Guest
Ik ben een bestaand aquarium aan het verbouwen. Aquarium is 307 x 60 x 60 cm. Het aquarium krijgt een bioloog van 120 x 45 x 45 cm. Ik heb inmiddels 5 gaten geboord voor overlopen, droogkamers en afzuigsysteem (aangesloten op riolering). Ik moet nog een paar gaten boren voor een bodemafzuigsysteem, aangesloten op 2 potfilters.

Nu ben ik al een tijdje aan het 'googlen' maar krijg het niet helder.....

Er zit straks, na aftrek van inrichting ca. 1000 liter water in de bak. Maar wat is de beste manier om dit aquarium goed en graag ook het voordeligst te gaan verwarmen??

Er komt een lichtkap op, ook wordt de bioloog afgedekt. Er komen weinig planten in de bak te staan. Ik wil een zandoever met veel wortelhout en rivierkeien gaan maken. Het vissenbestand worden Discusvissen, Black Ghost mesvissen, wat Corydorassen en een aantal L-nummers.
 
Ik kan je verder niet helpen, maar ben erg benieuwd naar foto's van het aquarium als het in opbouw is en als het klaar is.
Ga je t.z.t. een foto-album bijhouden?
 
Daar zijn veel verschillende manieren voor...
Wil je het simpel houden dan kan je met 1 Eheim Jager staaf van 300 watt jouw bak verwarmen of je gebruikt er twee van 150 watt.
 
hangt natuurlijk ook af van de omgevings-temperatuur waar de bak staat

groet

jaap
 
Ik heb deze in mijn 720 liter bak ! Eheim J�ger Verwarming 300 W/ 506 MM
 
Ik heb nu twee kleinere aqua staan en die verwarm ik ieders met een 250 W. Kan deze twee natuurlijk gebruiken voor de grote!

Het is eigenlijk, zomer en winter ca. 20 gr. in huis.
 
Ben al een foto-album aan het bijhouden. Nu nog niet interessant genoeg maar wanneer ik aan de achterwanden ga beginnen, zal ik wel gaan posten!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan