aquarium verwisselen?


W

Watervlo

Guest
Hey visvrienden ik ben van plan een nieuw aquarium te kopen en die op precies dezelfde plek neer te zetten als waar nu mijn oude aquarium staat en nu vroeg ik me af hoe dat dan moe
t met mijn vissen en met mijn siamese algeneter die als ik hem in een emmer doe steeds wil ontsnappen en het water moet en het water moet de goeie waardes hebben dus ik weet echt nialvsstethoe het moet aangezien een andere plaats niet mogelijk is.
P.s ik wisz niet waar ik dit bericht moest plaatsen dus heb ik het hier geplaatst
 
Allerleerst is het lastig je bericht te lezen zonder punten en komma's maar het is me uiteindelijk gelukt haha :p

Wat ik zou doen:

- Je vissen in emmers of in een grote bak doen met aquariumwater.
- Zoveel als mogelijk Aquariumwater bewaren in emmers en bakken.
- Vervolgens het oude aquarium helemaal leeghalen.
- Het nieuwe aquarium plaatsen en inrichten.
- Water uit de emmers en bakken in het aquarium doen.
- Techniek zoals thermostaat, filter en verlichting aansluiten.
- vissen in het aquarium.

Als je de mogelijkheid hebt wel het filter door laten draaien in een bak met water anders is heel je bacterie�n cultuur al na een half uur dood.
Enige haast is wel geboden anders zal het water in de emmers en bakken te snel afkoelen.
Je thermostaat zou ik wel in de bak met vissen hangen zodat deze niet al teveel last krijgen van temperatuur schommelingen.

Je kunt je siamese algeneter in een emmer of bak doen met wat minder water. Zo is de kans dat hij/ zij eruit springt een stuk kleiner. Ook zou je iets over de emmer of bak kunnen leggen :)

Gr. kevin
 
Heb je zoiets,kan het ook.
ySQ4quuVcW7opbhPkOd0rX_lMmziUsQv.jpeg
 
Watervlo zei:
nialvsstethoe

sorry , maar hier kom ik echt niet uit. Probeer het eens in gewoon Nederlands , zonder turbotaal en zonder afkortingen. Ik weet nu echt niet waar je het over hebt. Ik heb er begrip voor dat hier niet altijd honderd procent Nederlands geschreven wordt, maar dit is echt niet meer te lezen
 
Heel erg bedankt voor de instructies en foto's het moet nu denk ik wel gaan lukken
 

Terug
Bovenaan