Aquarium vraag

D

Dretje

Guest
goededag ik ben andre

Ik heb mijn aquarium nu 3 a 4 maand staan
Het is een jewel trigon 350
Met filter tetra ex 1200plus
Ik heb zelf led verlichting van juwel
Op de foto is een klein blokje kiemhout te zien
Achter in de hoek ligt nog een groter blok)

Ik heb er meerdere soorten vissen in
Maanvissen
Algen eters
Meerval achtegen
Een haai soort
Sluierstaarten
Plaatjes
Botias
En nog meer soort

Heb er van alles in zitten
Water waardes zijn monenteel
Ph8 (net aan de hoge kant)
Gh 6
Kh 6
No2 onder de 0.3mg/l


Laaste tijd bak heel mistig
Is dit de ziekte de witte waas?

Zoja wat is een goede manier om ervan af te komen

En mijn "eetbare" planten en het voorraam zit aardig wat alg op wat is hier het beste aan te doen

Het aquarium staan niet in het volle zonlicht of wat dan ook


Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Alvast bedankt :)

IMG_2962.JPG
IMG_2964.JPG
 
Dank je wel dan ga ik daar even kijken

En ze passen er erg goed tussen wij hebben meerdere dierenwinkel gevraagt somigen waren voor somigen zeiden denk niet dat ze goed samen gaan

Maar ze hebben allemaal genoeg ruimte en gaan allemaal rustig hun gang
 
Water kan ik je helaas niet mee helpen. Visbestand is niet de meest gunstige als ik het zo zie. Zou idd ook even een topic openen
 
Door de bubbeltjes raak je de benodigde Co2 kwijt, en mogelijk maak je het filter regelmatig schoon waardoor er te veel bacteriën verloren gaan, door het aantal vervuilende vissen kan dit niet op tijd worden bijgewerkt waardoor het water dus wit of groen uitslaat.

De dierenwinkels welke het af raadde zijn eigenlijk de "betere" googel maar eens op de gewenste temperatuur van je vissen per soort.
 
Ik haal 1x in de maand het filter even er onderweg en vervang dan puur de witte filterflos (bovenste top laagje)
Alleen als hij echt vies is gooi ik eens het water eruit en spoel ik snel de bak zelf even om dat alle losse restjes eruit zijn maar niet vakker dan 1x in 3 maand
En dan spoel ik het filter materiaal zelf niet af
 
Mijn vermoeden is dat de vissen een te zware belasting vormen qua afval en je filter deze niet weggewerkt krijgt. Hoe vaak ververs je water en hoe veel per keer?
 
Ik denk ook dat de bak teveel belast wordt.
 
De pomp is voor een aqua van 2/500liter aquarium en pompt 1300liter per uur
En als ik bij mijn moeder kijkt heeft precies zelfde bak/pomp en meer vissen in zitten en is kraak helder en zei heeft zelfs een algen eter van 30cm erin zitten
 
Gaat niet zo zeer om het aantal vissen, maar om de vervuiling die ze leveren. Goudvissen en sluierstaarten vervuilen gewoon enorm en waarschijnlijk is de biologische hoeveelheid in je filter niet genoeg om alles af te breken. Vandaar ook de vraag hoe veel en hoe vaak je ververst. Dit kan helpen om tot een goede oplossing te komen!
 
Ah wist inderdaad dat die sluirsstaarten veel bende maakten alleen niet dat dat zoveel op het filter zou werken
 
Terug
Bovenaan