Wat is er nieuw

Aquarium zonder filter

Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Leeftijd
43
Hoi, ik heb een ideetje om een nano bak van 10 liter te kopen. Voor 10 garnalen. Nu heb ik waar hij komt staan geen stroom. Dus het wordt op kamer temperatuur en zonder filter. Licht heb ik een led lichtje op batterijen. Deze gaat aantal uur per dag aan. Er komt javamos in en moSballen. Nu ben ik van plan om om de dag de helft van het water te verversen. Zou dit goed gaan?

Beetje lief zijn in de reacties, weet dat geen filter niet ideaal is

10 liter met filter is al haast niet stabiel te houden maar zonder filter al helemaal niet, ga je de garnalen geen plezier mee doen

Ok dan gaat het niet door. Misschien triops ofzo

Ik ben erg lief volgens mij maar koop aub niet zo n bak want dat is helemaal niks qua inhoudt. Ik heb er ook een gehad van 10 of 15 liter maar dat is zo weinig. Ik zou minimaal een bakje van 20-30 liter nemen

Laatst bewerkt:
Ik ook lief maar wat is 20-20..?

Het kan. Maar makkelijk is het niet. LED op batterijtjes zou ik je al niet willen aanraden. Om de dag water wisselen al helemaal niet in een no-filter tank.
10 liter voor 10 garnalen kán, maar garnalen zijn net konijnen.
Check anders eens MD Fishtanks op YouTube, die heeft aardig wat no filter/ferts/co2 tanks gebouwd.

Het kan. Maar makkelijk is het niet. LED op batterijtjes zou ik je al niet willen aanraden. Om de dag water wisselen al helemaal niet in een no-filter tank.
10 liter voor 10 garnalen kán, maar garnalen zijn net konijnen.
Check anders eens MD Fishtanks op YouTube, die heeft aardig wat no filter/ferts/co2 tanks gebouwd.

Ik had boven dat kleine bakje de kleinste led van SF en dat werkte perfect maar goed zo n bakje is niet iets waarmee ik nog zou beginnen.

Je bent niet lief vandaar

Zo wat ken jij mij dan slecht zeg 😀 😀 😉

Oké bakje van 10liter wordt dus niet wat. Zal.eens kijken op die YouTube link. Sorry dat ik niet snel reageer. Ik krijg niet altijd een melding als er een nieuw bericht is

Oké bakje van 10liter wordt dus niet wat. Zal.eens kijken op die YouTube link. Sorry dat ik niet snel reageer. Ik krijg niet altijd een melding als er een nieuw bericht is

Geen paniek want ook na vandaag staat je topic er nog hoor 😉

Groen eten, waarvan mijn vrouw vindt dat ik dit ook moet eten. Maar wanneer ik dan roep, als ik eet als een konijn wil ik ook ****** als een konijn geeft ze niet thuis...
Nou ja.. Mijn konijnen zitten buiten. Belemmert ze geenszins hoor 😀

Groen eten, waarvan mijn vrouw vindt dat ik dit ook moet eten. Maar wanneer ik dan roep, als ik eet als een konijn wil ik ook ****** als een konijn geeft ze niet thuis...

Kun je wel weer zien wie de baas is dus 😀 😛

Wij hebben een 20 liter met Galaxy fishbone high grade. En die doen het vanaf de Vivarium van afgelopen jaar zeer goed.
Het is met filter al heel moeilijk stabiel te houden maar zonder filter nagenoeg onmogelijk.

Aquarium zonder filter is mogelijk, veel planten er in zetten, genoeg waterwissels doen en dan kan het.
Kijk maar eens naar de reeks van deze kerel op youtube.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan