Wat is er nieuw

Aquarium zonder kap..

• Onderwerp starter Onderwerp starter jordan
  • Startdatum Startdatum
J

jordan

Guest
Ik kon er niet echt iets over vinden, ik zie bijvoorbeeld bij readsea en andere fabrikanten veel aquariums zonder kap. Optisch lijkt me dit mooier maar het voelt een beetje idioot, zonder kap gaat al het water zo vervliegen je kamer in en krijg je bijvoorbeeld bij luchtvervuliing in je kamer ( roken ) ik rook niet meer maar voor het idee toch vervuiling door contact water en de lucht?

Het lijkt me ook niet heel ideaal in hete zomerdagen als je geen kap hebt dan wordt de luchtvochtigheid in je kamer toch ook veel groter of heb ik dit mis?

Er zijn genoeg open bakken waar zo n frame met verlichting boven staat. Ik heb zo de zeewaterbak en lid Alwin heeft ook een bak met deze verlichting. Wat je kan doen is eventueel er een plexiglasplaat op maken.

Als hij helemaal open is dan zal er inderdaad meer verdampen met warmer weer.

Er zijn alleen hier op het forum al talloze bakken zonder deksel te vinden. Mooie rimless bakken, bakken met een boven water deel, als ik geen hond, kat en kinderen zou hebben....

Ik zou niet anders willen. Enige nadeel kan zijn dat je vissen eruit kunnen springen.
En je krijgt een goede luchtvochtigheid in huis en dat is in de regel beter voor je gezondheid dan droge lucht,

Bedankt voor de tips (Y) het is wel heel mooi ga ik gewoon voor zo'n bak nu de voor en nadelen bekend zijn.
Ik weetniet of discussen springen maar zit te denken om er dan een hele dunne sterk genoeg kunstof plaat over te leggen over de top, iets van 0,5mm
als dat niet 'doorzakt' het enige probleem /vraag is dan OF de led verlichting hier nog wel effectief doorheengaat als er condens ontstaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan