Wat is er nieuw

Aquarium zonder verlichting / verwarming

  • Onderwerp starter Onderwerp starter giceey
  • Startdatum Startdatum
G

giceey

Guest
Na een dag opruimen bij mijn ouders thuis vond ik een oud aquarium. Ziet er nog goed uit alleen werkt de verlichting niet meer.

Heeft iemand een idee over een leuke inrichting / biotoop voor een bak zonder verlichting? Ook zit er geen verwarming bij maar deze zou ik natuurlijk aan kunnen schaffen.
 
Ligt er ook wat aan waar hij staat want bij de winterdag kan het anders misschien te koud worden.
Ook is het niet makkelijk om er planten echt goed in te houden zonder licht.

Is de buis niet gewoon stuk van de bak??
 
Welke verlichting zit erin?

Foto?
 
Het is een bak zonder tl maar met een draailamp / peertje. Hiervan is de aansluiting kapot dus een nieuwe lamp is geen optie. Ook heb ik dat soort lampen al heel lang niet meer gezien in de winkels.

Ik wil de bak op een slaapkamer zetten van een nieuwbouw huis (goede isolatie). Temperatuur zal schommelen tussen de 19 - 22 graden.
 
Nou,lijkt mij stug, grote vriend.

Met een nieuwe waterdichte aansluiting zet je er een spaarlamp in.

Maar, met een foto is er meer te zeggen.
 
Ja een spaarlamp kan dan wel en die vind je ook in nieuwe 60cm bakjes nog.
Een lamp is bijna wel nodig als je de bak wat normaal wil inrichten.
 
Ben helaas niet zo'n technicus... Dus een nieuwe aansluiting erin prutsen is niet voor mij weggelegd.

Lamp die erin moet lijkt inderdaad op een spaarlamp! Aansluiting idem! Bak staat nog bij mijn ouders dus heb nu geen mogelijkheid tot het maken van foto's.

Denk dat ik het maar bij mijn huidige bakken ga houden en deze bewaar tot ik ergens een nieuwe kap tegen het lijf loop.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan