Wat is er nieuw

Aquarium zonder verwarming

Mazerga

Well-known member
Lid geworden
15 augustus 2017
Leeftijd
42
Vanmiddag gaf ik mijn visjes te eten. Het water voelde wat frisser aan, dus ik bekijk even de temperatuur, blijkt dat die gezakt is tot 19,7° C.

De visjes: kardinalen, plaatjes en corydorassen doen het nog wel goed, ze eten lustig en lijken het niet zo erg te vinden.

De verwarming is een externe verwarming van hydor, dus zo een geval dat je tussen de slangen plaatst (niet zo handig dus tenzij je de slangen eruit haalt en een nieuwe ertussen zet...)

Even aangeven dat het aquarium in de woonkamer staat en het hier nooit kouder is dan 17°C.

Ergens begin mei verhuist de inhoudt van dit aquarium naar een grotere bak. Nu rio300, later rio450.

wat doe ik?

Een staafverwarming erin?
Een nieuwe hydor aanschaffen?

Groetjes

tijdelijk een staaf boven in de bak en dan op je nieuwe bak kijken wat je verder wil.

oké, dacht ik ook aan, morgen zal ik een staaf gaan halen in de dierenspeciaalzaak...

Lijkt me wel het beste plan in elk geval.

Pas maar op dat je straks geen stip gaat krijgen.

Een toevoeging op mijn collega forumlid @rjoemman, Een staafverwarming zag ik gisteren is een stuk goedkoper dan een externe verwarming en die plaats je idd in het water dus geen risico op lekkage.

Persoonlijk heb ik een superfish met digitale temperatuuraanduiding in de staafverwarming.

oké

Nee zonder verwarming, nu het water juist afkoelt gaan die kardinalen misschien een koudje opvangen.
Gevoelig voor stip, je ziet dat ook vaak met te koud water verversen gebeuren.

Oh zo.
Dat bedoel je.
Ja, dat is zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan