thirsa
Well-known member
- Lid geworden
- 18 november 2011
Hey, sinds iets meer dan een week heb ik mijn bak opgezet.
Alles zit erin, en ik heb de eerste week elke dag 50% ververst. Nu doe ik het elke 2 dagen om het na deze week elke 3 dagen te doen. Om dit uiteindelijk 1x in de week te doen.
Nu hoor ik verschillende verhalen. Ververs je water + doe dit bijna nooit.
Ververs 50% +v ervers max 15%
-ververs je water in de opstart periode + laat je aquarium 3 weken rusten.
Waar doe ik goed aan?
En daarbij, moet ik in de beginfase mijn lege aquarium voeren, of juist niet en doen mijn planten zelf het werk?
Ook las ik ergens dat het opstarten van een aquarium voornamelijk door Nederlanders en Belgen/vlamen?!
Gedaan wordt en het best onnodig blijkt te zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Dus even concreet:
-hoe vaak ververs je water in de opstartperiode en hoeveel procent.
-voer je een leeg aquarium en zo ja, hoe vaak en hoe lang.
-hoe vaak en hoeveel water vervang je wanneer er visjes inzitten, wat is een streven?
Bedankt alvast!!
Alles zit erin, en ik heb de eerste week elke dag 50% ververst. Nu doe ik het elke 2 dagen om het na deze week elke 3 dagen te doen. Om dit uiteindelijk 1x in de week te doen.
Nu hoor ik verschillende verhalen. Ververs je water + doe dit bijna nooit.
Ververs 50% +v ervers max 15%
-ververs je water in de opstart periode + laat je aquarium 3 weken rusten.
Waar doe ik goed aan?
En daarbij, moet ik in de beginfase mijn lege aquarium voeren, of juist niet en doen mijn planten zelf het werk?
Ook las ik ergens dat het opstarten van een aquarium voornamelijk door Nederlanders en Belgen/vlamen?!
Gedaan wordt en het best onnodig blijkt te zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Dus even concreet:
-hoe vaak ververs je water in de opstartperiode en hoeveel procent.
-voer je een leeg aquarium en zo ja, hoe vaak en hoe lang.
-hoe vaak en hoeveel water vervang je wanneer er visjes inzitten, wat is een streven?
Bedankt alvast!!