Aquarium


F

Fluppe

Guest
Beste

Is mijn aquarium te druk me deze objecten ?

E34056DC-A36C-47DB-B612-DEDA866CA021.jpeg
 
Lastig te zeggen, dat is meer een persoonlijk iets, zelf vind ik het niks maar daar kan je niets uit opmaken dan alleen mijn voorkeur hoe een aquarium er zo natuurlijk mogelijk uit moet zien.
Als de bak groot genoeg is voor de inwoners en goed word onderhouden is de rest aan de eigenaar.
 
Misschien heb je nog wat meer info over de bak?
De grootte, filtering, soort en aantal vissen en het onderhoud?

Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)
 
Hoe groot is deze bak want deze vissen hebben min 50 liter per vis nodig. Daarbij is de bodem erg grof waardoor er snel eten tussen kan zakken.
 
0D59F4A6-611A-48BC-B449-1A320DED5681.png
De bak is 40x25x25 cm

Filter is van tecatlantis TC-200

Luchtpomp is een JBL pro air a50

Vissen : zie afbeelding
 
Dat is echt veel te klein en slecht voor de visjes. Ik zou echt snel een ander onderkomen voor deze vissen zoeken. Dit is een bakje waar je eigenlijk alleen garnalen of een Betta in kan houden.
 
Waar hangt je filter juist?
En waarom staat het waterpeil zo laag?

Is mijn aquarium te druk me deze objecten ?

Hij is vooral te druk bewoond met deze vissen vrees ik. ;)

Zoek eens op het forum naar wat meer informatie over goudvissen en hun vereisten. Ik vrees dat je nu niet echt goed begonnen bent helaas... :sorry:
 
Het is maar een bak om mee te beginnen ;)
 
Het is maar een bak om mee te beginnen ;)
Maar dat is geen reden om je niet eerst in te lezen :deal:

En de decoratie, tja.........,als jij blij wordt van neon paddestoelen gewoon laten staan. Ga ervan uit dat ze veilig zijn voor in het aquarium.
 
Don’t worry de paddestoelen zijn gekocht in een speciaalzaak
 
Dat is niet zozeer het probleem maar wel dat deze bak veeeeeeeeeeeeeeeel te klein is. Dat is ook al aangegeven in je andere topic.
 
Heel snel een geschikte vijver voor ze gaan zoeken. Als je ze in dit aquarium ga houden worden ze ziek en gaan dood. Elke dag al je water verversen. visjes vangen en in emmer doen en zoveel mogelijk water uit aquarium en nieuw water erin. Geen ijskoud water beetje hetzelfde als erin het aquarium zat.

Omdat foto s meer zeggen dan stukjes tekst. lang geleden mijn sluierstaartje. 4 in 65 liter. Na 1 maand allemaal ziek, zoals je zie is de zwarte helemaal wit uitgeslagen. meteen een heel groot aquarium gehaald maar toch toen al 1 dood. Bij jouw gaat het nog sneller omdat je geen 65 liter water heb maar nog minder. De enkel vinnen goudvissen kunnen helemaal niet in een aquarium.

IMG_0164 (1).JPG


IMG_0261.JPG


Me sluiers na een jaartje. Kun je zien hoe groot ze worden. Dat zakje zijn XXL appelslakken. De zwarte vis op de bodem is nu 30 cm. Als je ze in het begin klein houd blijft vis van buiten klein maar binnen in groeit alles groot waardoor ze erg gaan lijden/vergroeien.

Bespaar ze dit . Misschien kun je een mooie betta in je aquariumpje doen maar dan moet je eerst eens goed gaan lezen bij labyrinth vissen.
 
Mooi verwoord door Michelle en als je toch iets anders in je bakje wil dan zou ik opnieuw starten en de bodem eruit doen. Deze is erg grof en daar gaat eten in wegzakken met mogelijke gevolgen. Je kan beter een zand of grindbodem nemen met een fijne korrel. Garnalen zullen ook prima in dit bakje kunnen overigens dus er zijn nog wel mogelijkheden.
 

Terug
Bovenaan