Tessahol99
Well-known member
Hallo allemaal,
ik vroeg me af wat ik het beste toe kan voegen qua profito aan mijn 20L aquarium om de beste plantengroei en minste algen te krijgen. De verpakking adviseert 5 ml per 20L, maar dit is volgensmij best veel voor zo’n klein bakje zonder co2 etc.
heeft iemand tips? Ik heb weleens last van groene draadalg op de planten en groene puntjes of een “witte waas” op de ruiten. Hier zou ik graag van af willen.
De plantjes die erin staan groeien verder prima, alleen de algen vind ik een probleem. De planten die erin zitten zijn:
-2 op steen gebonden bosjes javavaraan
-1 bosje anubius nana
-3/4 stengeltjes belgisch groen
-1 stengel braziliaans klimop
-Een aantal drijfplantjes
- Dit aquarium heeft 1 led balkje van 20 cm met 5 Watt.
- Wekelijks 50% waterwissel.
-5 ml (spuitjes) profito per week
-10 ml aquasafe na waterwissel
-1 vrouwlijke betta als bewoner en 2 anetome helena slakken, om de dag diepvriesvoer of pallets. Heel soms levend.
-Licht is aan van 11:00-20:30 (9,5 uur).
Ook voor mijn 54L heb ik dezelfde vraag alleen draait deze net wat anders.
de planten die erin staan zijn:
-4/5 stengels braziliaans klimop
-stuk of 10/12 stengels belgisch groen (deze vertoont problemen, bruinige vlekjes op de bladeren en er vallen regelmatig wat blaadjes af, vooral richting de bodem.)
-8 anubius nana
-ongeveer de helft van het wateroppervlak is bedekt met amazone kikkerbeet, na waterwissel iets minder.
-Dit aquarium heeft 1 led balk van superfish, retrofit combi color van ongeveer 15 watt.
-Wekelijkse waterwissel van 10/12 liter (1 emmer)
-6 ml profito per week
-2 mannelijke betta’s al bewoners (gescheiden natuurlijk) en 3 anetome helena slakken. Zelfde voer als de vrouwlijke betta
-Licht is aan van 11:00-21:00 (10 uur).
Ik wil geen CO2 toe gaan voegen, en het liefst ook geen easy carbo, andere meststoffen zou ik nog kunnen overwegen bij goede tips.
ik vroeg me af wat ik het beste toe kan voegen qua profito aan mijn 20L aquarium om de beste plantengroei en minste algen te krijgen. De verpakking adviseert 5 ml per 20L, maar dit is volgensmij best veel voor zo’n klein bakje zonder co2 etc.
heeft iemand tips? Ik heb weleens last van groene draadalg op de planten en groene puntjes of een “witte waas” op de ruiten. Hier zou ik graag van af willen.
De plantjes die erin staan groeien verder prima, alleen de algen vind ik een probleem. De planten die erin zitten zijn:
-2 op steen gebonden bosjes javavaraan
-1 bosje anubius nana
-3/4 stengeltjes belgisch groen
-1 stengel braziliaans klimop
-Een aantal drijfplantjes
- Dit aquarium heeft 1 led balkje van 20 cm met 5 Watt.
- Wekelijks 50% waterwissel.
-5 ml (spuitjes) profito per week
-1 vrouwlijke betta als bewoner en 2 anetome helena slakken, om de dag diepvriesvoer of pallets. Heel soms levend.
-Licht is aan van 11:00-20:30 (9,5 uur).
Ook voor mijn 54L heb ik dezelfde vraag alleen draait deze net wat anders.
de planten die erin staan zijn:
-4/5 stengels braziliaans klimop
-stuk of 10/12 stengels belgisch groen (deze vertoont problemen, bruinige vlekjes op de bladeren en er vallen regelmatig wat blaadjes af, vooral richting de bodem.)
-8 anubius nana
-ongeveer de helft van het wateroppervlak is bedekt met amazone kikkerbeet, na waterwissel iets minder.
-Dit aquarium heeft 1 led balk van superfish, retrofit combi color van ongeveer 15 watt.
-Wekelijkse waterwissel van 10/12 liter (1 emmer)
-6 ml profito per week
-2 mannelijke betta’s al bewoners (gescheiden natuurlijk) en 3 anetome helena slakken. Zelfde voer als de vrouwlijke betta
-Licht is aan van 11:00-21:00 (10 uur).
Ik wil geen CO2 toe gaan voegen, en het liefst ook geen easy carbo, andere meststoffen zou ik nog kunnen overwegen bij goede tips.