Wat is er nieuw

Aquariumplanten voor beginners, dutchscape.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hebe
  • Startdatum Startdatum
H

Hebe

Guest
Ik zie in Nederlandse stijl aquaria vaak dat er hele bossen planten zijn, maar hoe krijg je zo'n bos? Moet je gewoon heel veel planten kopen of kan het ook goedkoper?

Ik heb gisteren de inrichting weer veranderd omdat ik niet tevreden was, maar zo hebben jullie een idee van de planten die ik heb.

img_20190323_171317_454.jpg

Je ziet vaak dat de bossen bestaan uit de zgn snelgroeiers en die kun je telkens toppen en weer terug poten waardoor je snel een vermeerdering hebt. Daar hoeg je in beginsel dus niet veel van te kopen. Bij jou zie ik voornamelijk wat tragere groeiers.

Zo staat hij er nu bij. Ik heb achterin nog een hygrophila guanensis en hygrophila rosae australis bij gevoegd, en voorin een cryptocoryne Costata.
Welke soorten groeien snel?

IMG_20190407_083053.jpg

In namen ben ik geen kei maar de 2 hoge in het midden achter en de plant links voorin de hoek en die hogere rechtsachter zijn stengelplanten en ook redelijk snelle groeiers.

De allersnelste groeier is Hemianthus micranthemoides.
Maar die kan zo snel groeien dat ie zelfs je andere planten kan kan overwoekeren. Dus veel en vaak snoeien in een vereiste.

Ja er zitten van die kleibollen in, ik geef eens per week Sera florena, en ik heb een basic co2 setje van colombo.

:thumbs:
Voeg je ook macro's toe (fosfaat/nitraat) het lijkt alsof de hygrophila's iets tekort komen, of horen die bladeren zo gekreukeld te zijn?
Geen idee, ik dacht dat de planten voeding alles heeft wat nodig is. De hygrophila zitten er pas sinds gisteren in.

Het is ook een goed idee om goed op te letten of je planten bij elkaar passen. Achterin zie ik een Alternanthera staan in je bak. Deze vraagt om flink wat licht. Daarentegen kunnen Cryptocoryne's met veel minder toe. Op het hout staat Anubias, geef die beslist een wat meer beschaduwde plek. Om erachter te komen wat elke plant vraagt voor een goede groei is het dus altijd goed om vóór de koop even op het internet te kijken naar de specificaties.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan