Wat is er nieuw

Aquariumplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatman20
  • Startdatum Startdatum
S

Straatman20

Guest
Hallo ik had een vraag over mijn aquariumplanten, ze zijn namelijk dun aan het worden en ik vroeg me af wat er aan de hand is. Of is dit normaal? Ze vertonen dunne slierten, ik denk dat ze te snel groeien ofzoiets.

15959729836476995352471724301240.jpg

Zo te zien zijn dat wortels en is je plant op zoek naar voedingsstoffen. Geef je nu iets qua voedingsstoffen voor planten? Zo ja, wat en hoe veel?

Ik dacht eerder aan bladnerven als ik het zo bekijk van een blad dat is vergaan maar om welke plant gaat het eigenlijk?

Hallo ik had een vraag over mijn aquariumplanten, ze zijn namelijk dun aan het worden en ik vroeg me af wat er aan de hand is. Of is dit normaal? Ze vertonen dunne slierten, ik denk dat ze te snel groeien ofzoiets.
Hoelang staat de plant al in het aquarium? Als ik het blad links achterin bekijk lijkt het erop alsof ze weg aan het smelten/vergaan zijn.

De plant is duidelijk aan het vergaan, @jessicapilon heeft het bij het rechte einde. Je ziet de restanten, bladnerven, van het vergane blad. Geef je ook bodemvoeding? Ook een mogelijkheid is dat er van de bladeren gesnoept wordt. Op dit moment kijk ik op een klein schermpje en kan de plant niet echt determineren. Welke plant is het?

De plant is duidelijk aan het vergaan, @jessicapilon heeft het bij het rechte einde
Met dank aan mn leesbril 😉

En wat zijn de bewoners? Garnalen/L-nummers ofzo willen ook nog wel eens aan je bladeren beginnen als er niet genoeg voeding is

Iets in deze bak heeft honger

Er zitten guppen in en 1 kempvis, en nee ik heb geen voeding voor de bodem gebruikt. Terwijl die andere planten het wel goed doen. De planten heten vallisneria dacht ik. Bedankt voor de reacties.

Ik herken er geen Vallisneria in en wellicht kun je een totaaltje van de bak posten en een duidelijke foto van deze plant.

IMG_20200729_162904.jpg

Bijlagen

• IMG_20200729_162916.jpg
    IMG_20200729_162916.jpg
    551.4 KB · Weergaven: 102
De andere planten doen het wel goed en vertonen niks geks. Het gaat om die plant rechtsachter in. Die staat naast het verwarmingselement, misschien komt het daardoor??

Ik ken deze plant niet van naam, maar het zou zo maar eens kunnen dat dit een terarium of paludarium plant is welke niet geschikt is voor onderwater.
Ik denk zelfs dat het deze onderstaande is welke ik als kamerplant heb.

2020-07-29 16.35.23.jpg

https://aquaforum.nl/threads/kamerplanten-zijn-geen-aquariumplanten.9816/

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het met Ton eens en zie er ook een kamerplant in die ik zelf vaak een palmboom noem.

Chamaedorea is de naam zie ik net.

Overigens is een betta niet echt een goeie combi met guppen om vooral 2 redenen: 1) guppen zijn vrij druk en betta's zijn juist op de rust gesteld. 2) Kempvissen zijn vechtvissen en kunnen guppen, vooral de mannen met de gekleurde staarten, als rivalen aanzien en mee gaan vechten. Overigens is dat visje rechtsonder van de groep, ik denk een pristella maxillaris, een groepsvisje

Die twee 'palmplantjes' vooraan zijn ook kamerplanten.

Een betta houdt ook wel van wat drijfplanten/beschutting 🙂

Ik ken deze plant niet van naam, maar het zou zo maar eens kunnen dat dit een terarium of paludarium plant is welke niet geschikt is voor onderwater.
Ik denk zelfs dat het deze onderstaande is welke ik als kamerplant heb.

Bekijk bijlage 304275

https://aquaforum.nl/threads/kamerplanten-zijn-geen-aquariumplanten.9816/
Ik durf vrij zeker te stellen dat ik deze plant ook op mijn vensterbank heb staan en zeker niet in mijn aquarium onderwater. Hetzelfde geldt voor de twee losse blaadjes voorin de bak. Verder lijken veel planten nep te zijn.

Ik weet niet zo goed waar je de planten hebt gekocht maar de verkoper heeft duidelijk niet bijzonder veel verstand van zaken.

Ik durf vrij zeker te stellen dat ik deze plant ook op mijn vensterbank heb staan en zeker niet in mijn aquarium onderwater. Hetzelfde geldt voor de twee losse blaadjes voorin de bak. Verder lijken veel planten nep te zijn.

Ik weet niet zo goed waar je de planten hebt gekocht maar de verkoper heeft duidelijk niet bijzonder veel verstand van zaken.
Gebeurt echt veel hoor. Laatst in een dierenwinkel een medewerker er nog op gewezen. De keer daarna waren ze er wel uit.
Maar het zegt wel wat over het kennisniveau van de winkel. Al kun je niet álles weten, maar ik ga daar dus niet heel voor advies voor Aquariumplanten ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan