Wat is er nieuw

Aquariums showen (Petra WM)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Er is een hoop veranderd sinds ik me voorgesteld heb.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1425969

De hoogvinkarper en balloonmollies hebben een nieuw huis gevonden bij iemand met een bak van 1.25m.
De maanvissen bij een kennis met een Rio 240. En ze zetten ook eitjes af! Dus lijkt me dat ze blij zijn.

Ik heb mijn aquarium (60x30x30) opnieuw opgestart. Ik had 'wasig' water en dat ging niet weg. Ik ben gewoon te snel opgestart. Nu heb ik het goed gedaan en is het resultaat daar ook naar.

De schelpen heb ik verwijderd want ik had gelezen dat dit niet goed was. De indeling is ook veranderd. Meer stenen en een boomstam decoratie. Het kienhout heb ik eruit gehaald.

Het visbestand is ook veranderd. De koraalrode platy's zijn naar de bak beneden verhuisd omdat die zo leeg stond zonder die eerder genoemde vissen.
Nu zit er in:
6 kegelvlekbarbeeltjes
3 guppen man (1 groot en twee nog jong en kleiner)
3 indische modderkruipers
2 antennebaarsjes
1 baby platy in de kweekbak (begint al op een echte platy te lijken en is net zo knalrood)

kbygpg.gif

Dan is er nog de Juwel Rekord 600 beneden in de woonkamer.
Daar staan nu een paar andere planten in. We hadden hoge zuurstofplanten (vaantjesplant geloof ik) maar die werden helemaal opgevreten.

Hier zitten nu in:
3 koraalrode platy's
3 algeneters (2 ancistrus albino en een bruine)
5 corydora panda (nog heel klein)
2 dwerggourami electric blue
1 baby platy in de kweekbak (inieminie)

De gourami's zijn wat schrikkerig, maar ja, die zitten er vanaf vandaag in.

2a9z4a1.gif

Re: Aquariums showen

Dan is er nog een backup bak - Aqua 30 guppy - waar de guppen in zitten. Twee mannetjes en 4 vrouwtjes.
Daar zitten ook de kardinaaltetra's. Ik krijg ze niet te pakken. Ik heb de vissen daar in gezet toen ik opnieuw begon met de 60x30x30 bak.
Er zit ook een anatome helena slak in en een andere slak waarvan ik de naam niet weet. Die is denk ik met de planten mee gekomen of zo.

0FdhQPzf1tKjOYIxk3_fHU1tYLK71CAU.jpeg

En hier is alvast een blik op de toekomst... omdat ik 60 cm toch wel klein vind eigenlijk...

100x30x40

dnlk6t.gif

Petra WM zei:
Dan is er nog een backup bak - Aqua 30 guppy - waar de guppen in zitten. Twee mannetjes en 4 vrouwtjes.
Daar zitten ook de kardinaaltetra's. Ik krijg ze niet te pakken. Ik heb de vissen daar in gezet toen ik opnieuw begon met de 60x30x30 bak.
Er zit ook een anatome helena slak in en een andere slak waarvan ik de naam niet weet. Die is denk ik met de planten mee gekomen of zo.

fWv_hCm6KAAbiwCQSdeN9euOElHWL5U0.jpeg

Mooie achtergrond :thumbs:

Haha, ja, da's een 3D placemat ^__^

Even wat foto's van de nieuwe aanwinsten.
In mijn bak boven, 60x30x30: 2 Antennebaarsjes.
Het mannetje zit behoorlijk achter het vrouwtje aan te jagen. Ik hoop dat dat betekent dat hij haar leuk vindt.
Er zitten ook 2 modderkruipers nieuw in, maar die hebben zich heel goed verstopt.

33jo3l1.gif

In de Juwel Rekord 600:
De Gourami's
2sCc4M1jXJo1wMDA-8dEMUVHDVIf5ntk.jpeg

en de ieneminie Corydora Panda's
34eozk0.gif

Ziet er Allemaal leuk uit...
Hoop alleen wel dat het ramirezi's vrouwtje het gaat overleven. 60 cm is toch een beetje krap voor ramirezi's... En ze zijn zo gevoelig, wat door stress Alleen maar erger word...

Als het mannetje het vrouwtje te veel op zit te jagen dan kan ik de winkel vragen of ik ��n van beiden kan ruilen.

Het Geer en Goor probleem is inmiddels opgelost.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1459406

Het vrouwtje ziet er nog niet zo stralend uit, maar ik hoop dat ze er hier op vooruit gaat.

Nieuwe aanwinst vandaag: Paarse slak. Slakken zijn leuk vind ik, vooral deze soort.
Dit is overigens niet de verboden appelslak, maar een kleinere soort. Heb ik mij laten vertellen.

14u8g0n.gif

De bak beneden heeft wat nieuwe dingetjes erbij.
Hogere plantjes erbij achterin, een poster en 2 van die oranje dwergkreeftjes met een buisjes ornamentje voor ze.
Die kreeftjes zijn ook leuk om naar te kijken!

uVRt45y80hUvf1ofkpIDD6kJ31AHYsMf.jpeg

uVRt45y80hUvf1ofkpIDD6kJ31AHYsMf.png

Dan had ik nog een mega mooie foto van de dwerggourami electric blue geschoten
Als je eenmaal aan het plaatjes schieten komt... ik hou niet meer op!

2z7o1l2.gif

Visstick, je hebt gelijk. De tweede foto is de man, die daar boven de vrouw.
Inmiddels kan ik ze wat beter uit elkaar houden.
De man is bezig met een schuimnestje te maken. Is nu nog hier een daar wat bubbeltjes. Ben benieuwd of 't wat wordt.

4t6dcw.gif

Swordfish...
Ik heb een Canon EOS 1000D gebruikt. En het helpt dat de Gourami's vrij rustig zijn.
Soms schiet ik plaatjes met m'n telefoon, zoals die hierboven.

Nieuwe inrichting van de Aqua 30 Guppy bak. Het is hetzelfde stuk kienhout, maar dan op kop.
Het hout zat vol met bruine algen, leek wel een vachtje. Ik heb het grondig schoon geschrobt en zag dat de onderkant eigenlijk ook heel erg mooi was.
Paar nieuwe plantjes erbij en klaar. Hieronder het resultaat.

15517xy.gif

De Juwel 60x30x30 die ik op mijn 'kantoor' heb staan heb ik onder handen genomen.
Minder stenen meer hout. Ik twijfelde over 1 steen - of die wel goed was in een aquarium - die staat op de bovenste foto, de tweede steen van rechts. Die ligt schuin op een witte steen.
Het lijkt quarts achtig, maar er zit ook een metallic glans op. Ik heb 'm jaren geleden gevonden in de bergen in Zwitserland.
Omdat ik er toch geen goed gevoel bij had heb ik 'm verwijderd.

o48MC4RM1C5phlj9sVffWiHcOO7DrhcD.jpeg

Nog even het ramirezi koppeltje showen hier.
Ze zijn nog klein, 4 cm.

1zdb24y.gif

Hier staat het vrouwtje wat scherper op.
359wv95.gif

Leuke bakkies hoor!

En die foto's van het ramirezi koppeltje is zeker scherp en mooi gekeurd :foto:

Groetjes

Hij is inmiddels wat buikiger geworden ^__^
Op die eerdere foto's had ik 'm net.

34yaczl.gif

2is9rev.gif

Onze gourami's hebben eitjes geproduceerd die hangen aan de onderkant van de bladeren van de drijfplanten die we hebben.
Het is wel lastig dat hij alle andere vissen steeds wegjaagt, de bak is niet z� groot (60). Maar, de meterbak komt in zicht.

KstAMDrBpLrWQVemP8mGSX-l7ZZbbaQD.jpeg

Hij heeft nu ook een echt groot schuimnest gemaakt. Dat eerdere is gewoon een bubbeltjes nest in vergelijking.

2utk9sg.gif

Hij is er maar druk mee.

KstAMDrBpLrWQVemP8mGSX-l7ZZbbaQD.gif

Zo de vissen gaan wel flink te keer bij jou!😛 Ik zou wel even goed observeren dat het mannetje het vrouwtje niet gaat slopen.

Die meterbak dat duurt nog wel even. Eerst een onderbouw maken.

Ondertussen gaat 't leven door in de 60x30x30 bak. Die algentabletten zijn toch zo ontzettend lekker. Slakken vinden ze heerlijk, maar ook de kuhlii's.
Die appelslakken zijn nogal groot maar daardoor laat de kuhlii zich niet afschrikken....

View My Video

View My Video

Alles ziet er leuk uit mooie bakken en mooie fotos!!
Zal binnekort ook wat foto's maken van mijn bakkies.

Hoi Petra,

Hele mooie foto's maak jij!
Die antennebaarsje, een woord: prachtig.

Groetjes John.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan