Wat is er nieuw

Aquariumspeciaalzaak in de omgeving van Heerenveen

Gellertrademarc

Active member
Lid geworden
21 juni 2024
Berichten
29
Leeftijd
34
Hallo,

Ik ben woonachtig in Heerenveen, Friesland. Ik ben opzoek naar een aquariumspeciaalzaak in de buurt.
Het liefst eentje met een groot visbestand zodat ik alle vissen/garnalen/slakken kan aanschaffen bij dezelfde winkel.

Zou graag horen waar ik terecht kan.

Groet Maarten
 
Hallo Maarten,
Adressen waar ik wel naar toe ga zijn Pets Place bij Cambuur plein en Jumper in Leeuwarden. En in Drachten naar Talsma Pets en Co. In Leeuwarden hebben ze meer garnalen.
Loop een keer binnen om te kijken of de sfeer en adviezen van de verkopers je aanspreken.
Zelf koop ik bij meerdere winkels om de soorten te krijgen die goed bij elkaar passen.
Veel zoek plezier. En heb je al een bezetting in je hoofd van de soorten vissen? Is goed om vooraf al te bedenken welke kant je op wil.
 
Hoi Boarnsterhim,

bedankt voor je tips. Ik ga Lwd maar eens proberen. Aquariumhuis Friesland zit daar ook. Met de andere twee erbij kan ik op dezelfde dag misschien meerdere winkels bezoeken.
Ik heb al na gedacht over een visbestand. Ik kom echter overal verschillende informatie tegen en het blijft voor mij nog steeds een beetje onduidelijk hoeveel er nou in een tank kan,
Ik heb een 90 liter aquarium, co2 systeem en veel beplanting.

Onderstaande had ik in gedachte. De schoonmaak ploeg het liefst allemaal en wat betreft de vissen wil ik gewoon wat bij elkaar past en wat mogelijk is. Ik hoef ze niet allemaal te hebben.

Schoonmaak: amano garnalen, cilthon slakken en otocinclus.

Vissen: kegelvlekbarbeel, mollys, Danio, tetra.

Zou je mij nog wellicht kunnen voorzien van een voorbeeld wat ik kan halen met bovenstaande in het achterhoofd?
 
Kegelvlekbarbeel, danio en tetra's moet je in een groepje van 10 ongeveer hebben. Persoonlijk zou ik er dan niet meer black mollys bij doen.
De vissen die je uitgezocht hebt zitten vooral midden in je bak. Je zou ook 1 schooltje kunnen vervangen door een soort die op de bodem blijft.
Ik zal ook eens die garnalen opzoeken, ik ken ze zo niet.
 
Amano garnalen ken ik als japonicagarnaal 🙂
Goede keuze. Zitten hier ook heerlijk de rotzooi op te ruimen.
 
pets place aquariumhuis (coopmansstraat) is een fijne winkel om vissen te halen en planten ze hebben er een ruime keuze aan vissen en garnalen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan