Wat is er nieuw

Aquariumstelling laten bouwen

Apua favour

Well-known member
Lid geworden
28 februari 2009
Goedenavond,

Wie raden jullie aan als aquariumstelling bouwer?
Ik wil 15-20meter aan stelling hebben, voor de kweek en hobby verkoop.
Moet wel netjes zijn, gewoon zoals ze het in de meeste speciaalzaken hebben.

Iemand een idee? Met google kom ik maar op 3 optie's, en die zijn elk best prijzig.

Moet het nieuw zijn en allemaal hetzelfde?

Want op marktplaats staan ook een hoop stellingen.

Dat klinkt als een serieus project!
Veldhuis, misschien? Wat ik van hen gezien heb ziet er prima uit.

Elke goede timmerman kan een stelling bouwen, als je zelf een beetje handig bent lukt het ook nog wel.

maar aan wat voor stellingen had je gedacht? hout? aluminium? staal?

Zo handig ben ik dus niet met klussen. Met aquaria's red ik me altijd uitstekend, maar stellingen bouwen vertrouw ik mezelf toch niet toe.
Ik wil het liefst staal / aluminium, zoiets als dit:
aquarium stelling.jpg

Het liefst wil ik 1 deel allemaal hetzelfde, anders gaat het er zo extreem rommelig uitzien.
In een andere hoek van de ruimte zet ik dan wat ik nu al heb.
Veldhuis heb ik contact mee gehad, maar ik zou graag eerst iets verder oriënteren voor ik een vermogen ga uitgeven :br:

Verstandig! Ik denk dat iedere aquariumbouwer die er ook meubels bij doet je wel een stelling kan leveren, de vraag is alleen hoeveel ervaring ze hebben en in hoeverre ze je voorbeelden kunnen tonen.

ACC in Antwerpen doet maatwerk met diverse eigen leveranciers (zowel bakken als stellingen).

Zie punt 6.

Enig idee wat dit project je in totaal gaat kosten ?
Zit ik er met 7500 euro kort bij ?

Ah, bedankt Josi!
Ik hoop dat je er kort bij zit met 7500 euro, maar ik verwacht dat het toch al snel het dubbele gaat worden met mijn wensen.

Ik hoop tussen de 500 en 1000 per meter te gaan redden, maar ik heb aardig wat eisen...
Led verlichting bijvoorbeeld. Kost 1x geld maar levert dat in de volgende jaren weer op...

Ik vermoed dat je hier al wel mee bezig bent, maar kan je een dergelijk project niet beter meteen als 'bedrijf' starten (btw nummer, ondernemingsnummer, ... ???).
Ik ken er niets van, maar meen dat je je op deze manier zeker een pak geld kan besparen.
Spreek eens met een boekhouder hierover.
Kijk zeker ook naar de vergunningen en reglementering m.b.t. alles rond water(lozing), kweekinstallaties en verkoop.
Ik meen dat enkele jaren terug de minimale afmetingen van een aquarium bij kweker/verkoper gewijzigd zijn en dat er juist daardoor veel stellingen in de verkoop zijn gekomen (verouderde maten).

Als je exact weet wat je wil (afmetingen, details) kan je ook naar een constructiebedrijf stappen dat maatwerk doet.
Zo zijn er veel en je hebt geen tussenpersonen. Zij denken echter niet mee op vlak van handigheidjes, maar maken gewoon een stevige constructie zoals jij ze wil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan