L
Lauren_
Guest
Beste allen,
Mijn aquarium (afmeting 100x60) draait al zo'n 7 jaar en ik heb af en toe wel eens wat afgewisseld qua inrichting, maar nu begint het toch te kriebelen om de inrichting eens flink te veranderen. 😀
Momenteel heb ik grind en een roodachtige achterwand. Het grind wil ik vervangen met filterzand en de achterwand met een Akwaline achterwand.
Maar nu twijfel ik nogal hoe ik dit 'grote' project moet aanpakken. Ik dacht zelf:
1) Vissen + planten + hout in andere bak; filter erop aansluiten + luchtpompje (1/4 huidig water bewaren)
2) Grind + achterwand eruit
3) Nu de bak kaal is, lekker schrobben + goed droogmaken
4) Nieuwe achterwand erin m.b.v. aquariumkit....laten drogen
5) Filterzand + planten + hout erin ...vullen maar! (met oud en vers water)
6) Filter opnieuw aansluiten
7) Na watercheck de vissen erin
Mijn grootste vraag is hoe ik het beste mijn huidige achterwand kan verwijderen (zit vast met aquariumkit).
En moet je filterzand van te voren spoelen?
Iemand trouwens ervaring met de achterwanden van Akwaline?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen 😀
Mijn aquarium (afmeting 100x60) draait al zo'n 7 jaar en ik heb af en toe wel eens wat afgewisseld qua inrichting, maar nu begint het toch te kriebelen om de inrichting eens flink te veranderen. 😀
Momenteel heb ik grind en een roodachtige achterwand. Het grind wil ik vervangen met filterzand en de achterwand met een Akwaline achterwand.
Maar nu twijfel ik nogal hoe ik dit 'grote' project moet aanpakken. Ik dacht zelf:
1) Vissen + planten + hout in andere bak; filter erop aansluiten + luchtpompje (1/4 huidig water bewaren)
2) Grind + achterwand eruit
3) Nu de bak kaal is, lekker schrobben + goed droogmaken
4) Nieuwe achterwand erin m.b.v. aquariumkit....laten drogen
5) Filterzand + planten + hout erin ...vullen maar! (met oud en vers water)
6) Filter opnieuw aansluiten
7) Na watercheck de vissen erin
Mijn grootste vraag is hoe ik het beste mijn huidige achterwand kan verwijderen (zit vast met aquariumkit).
En moet je filterzand van te voren spoelen?
Iemand trouwens ervaring met de achterwanden van Akwaline?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen 😀