Wat is er nieuw

Aquariumwater hergebruiken

Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Berichten
606
Leeftijd
48
Ik weet niet of het onderwerp hier op zijn plaats is, maar ik ben al geruime tijd aan het denken wat je kan doen met het aquariumwater dat je weggooit bij de waterwissel. In de zomer kan ik de planten in de tuin er een plezier mee doen (denk ik), maar ik zit te denken om het te gebruiken voor het toilet bijvoorbeeld. Zijn er hier leden die daar ervaring mee hebben of op een andere manier het ‘afvalwater’ hergebruiken?
 
Ik weet niet of het onderwerp hier op zijn plaats is, maar ik ben al geruime tijd aan het denken wat je kan doen met het aquariumwater dat je weggooit bij de waterwissel. In de zomer kan ik de planten in de tuin er een plezier mee doen (denk ik), maar ik zit te denken om het te gebruiken voor het toilet bijvoorbeeld. Zijn er hier leden die daar ervaring mee hebben of op een andere manier het ‘afvalwater’ hergebruiken?
Hier ging het altijd de tuin in. Een toilet doorspoelen zou best kunnen maar voor mij te veel werk.
Inmiddels gebruik ik nu alleen nog maar osmosewater en het afvalwater loopt rechtstreeks het riool in.
 
Ik ververs zeker 250 liter water per week, opvangen in een regenton voor in de zomer kan ik doen, maar dan heb ik heel veel regentonnen nodig.
 
Ik ververs zeker 250 liter water per week, opvangen in een regenton voor in de zomer kan ik doen, maar dan heb ik heel veel regentonnen nodig.
Ik zat op 1000 liter per week voorheen. Geen idee wat ik er mee moest. Gelukkig is het water niet heel duur in Nederland.
 
In de zomer idd. voor de plantjes in de tuin, in de winter hoogstens voor wat kamerplanten en voor de planten in de serre, de rest gaat door t putje.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan