aquascape bakje verlichting

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
2,098
Leeftijd
33
ben effe aan het kijken voor me buur man die wil aquescape bakje
017d2ab194252fabfe91a616848e9e46.png

1e61ff39c6eba1d493d3c8b7ffc82458.png

https://gyazo.com/1e61ff39c6eba1d493d3c8b7ffc82458
https://gyazo.com/017d2ab194252fabfe91a616848e9e46
zo iets woord dat maar hoe zit dat met het licht is dat niet vervelend in de huis kamer bij die aquascape bakken omdat je geen kap hebt?
 
Als het licht in je ogen of in je ooghoek schijnt als je op de bank zit kan dat best vervelend zijn.
Dit soort lampen kunnen ongedimd behoorlijk fel zijn.
 
Verreweg de meeste nano s hebben geen lichtkap maar losse led en ja je kan er onder een bepaalde hoek soms inkijken maar dat heb je met losse led boven een nano natuurlijk.
 
Als die pal naast de bank komt te staan en je ligt op je bank, dan schijnt dat wel vol in je bakkes ja. Nou moet ik zeggen dat mijn 60cm naast de trap naar zolder staat, dus iedere keer als ik overdag de trap op loop, kijk ik die lamp in. Er zit een klein beetje soort van melkwit laagje voor de LED's, dus het doet geen pijn aan m'n ogen. Maar lijkt me toch inleveren qua comfort zo naast de bank. Je hebt ook ledlampen met zo'n schuin randje, dat kan misschien nog wel werken - maar dan heb je het wel over de top range (ook qua prijs) zoals de ADA Solar RGB met shades.
Enige andere optie is een heel laag onderstel als je geen kap wil; maar dan moet je wel ff kijken waar je je filter en evt co2 plaatst.
 
Ik zie iets off topic waar ik toch even over schrijven wil.

Ik ga ervan uit dat die kleine vierkantjes/rechthoekjes stoelen zijn? Hoe dicht staan die stoelen op de nog in te richten bak? Ik liep er hier zelf tegenaan dat het wel heel krapjes was en dat ik met het achteruit schuiven van een stoel zomaar de bak kon aantikken met de rugleuning. Als dat zo is, is dat denk ik wel een puntje van zorg. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat als die tik hard genoeg is de bak aan gruzelementen is.

Ik neem aan dat hier naar gekeken is, maar just in case. Nogmaals, ik weet niet zeker of het om stoelen gaat...
 
daar is meer dan genoeg ruimte het ging er meer om de bank positie

ga denk gewoon of het licht heel dicht boven het water hangen. en meschien de rande van de bak aan de boven kant afplaken met da spul dat je op de ramen kan plaken tegen licht
 
Terug
Bovenaan