/Aquascape + garnalen/Juwel record 600/ (MarcusAurelius)


M

MarcusAurelius

Guest
Aquariumplan

Type: Juwel Aquarium Rekord 600
Inhoud: ca. 63 liter
L 61 x B 31 x H 36 cm
Licht: Monolitkap 1 x 15 W
Doel: Aquascape met garnalen kolonien
Achterwand: Nu graniet (ik denk van Juwel)

---------------------------------------------------------------
Opzet:
Ten eerste breng ik een laag van ADA arizonia aan als een goede substraat oplopend naar de achterwand van het aquarium.
Additieven ben ik nog niet zeker van.
In het midden zullen een 3~4 tal stenen (1 groot, daarna steeds kleiner) worden geplaatst. In een meer horizontale richting.

Beplanting:
Op de voorgrond voor de grote stenen komt Eleocharis acicularis 'mini'(?) (tapijt), op de achtergrond meer accenten van een rode, lage plant. (bijv Alternanthera reineckii 'Mini')

Garnalen:
Ben ik nog niet zeker van. Hiervoor heb ik nog bedenktijd eer de bak enkele weken draait. Deze zullen meer bijzaak worden omdat ik de aard van het dier erg leuk vind (het gedrag etc) in tegenstelling tot het uiterlijk.

Voor dit aquarium ben ik erg ge�nspireerd door James Findley en Takashi Amano.

Streefwaarden:
Temp: 20-25 afhankelijk van de garnalen (waarschijnlijk 22)
Co2: nee, tenzij dit echt nodig blijkt te zijn.
Licht: Nu 1 x 15 Watt, echter is deze oud en aan vervanging toe.

---------------------------------------------------------------
Zoals te zien is, zijn er nog een hoop vragentekens. Dit is dan ook mijn eerste aquarium. Alle waterwaarden zullen afhangen van de beplating en dieren. ADA arizonia zie ik veel gebruikt worden.

Concrete vragen:
-Waar haal ik natuur steen voor mijn aquarium vandaan? De stenen die ik op vakantie heb verzameld durf ik niet te gebruiken door mogelijke be�nvloeding op de pH door CaCO3.
-Tips hoe ik moet beginnen? Zelf zat ik te denken aan de 'dry start' methode.
-CO2; waarschijnlijk wel nodig, ervaringen, kostenplaatje?

Dit is mijn eerste opzet voor mijn eerste aquarium. Het leek mij handig hier mijn plan neer te zetten om zo advies te kunnen krijgen. Ervaring is namelijk zeer handig!

Deze opzet zal nog wel vaak ge'edit worden. Wanneer de tijd daar is plaats ik uiteraard foto's van het proces en natuurlijk het resultaat.

~Marc
 
Dit is een fotoalbum dus ik ben benieuwd naar je eerste foto s ;) .
Kijk eens op Azaqua voor mooie stenen.
Met 15W heb je in de regel geen co2 nodig als je wat makkelijke planten neemt. Is de bodem van jou niet ph verlagend?? Wel er rekening mee houden in dat geval dat je bewoners daar geschikt voor zijn.

http://www.azaqua.nl/61-kei-stone
 

Terug
Bovenaan