aquascaping aqua30 tropical kit


B

bart_ramakers12

Guest
Ik heb een nieuw aquarium op mijn nachtkastje dat is de aqua 30 van superfish heb er al wat planten inzitten en 3 appelslakjes en 2 anetoma helena graag zou ik mischien willen gaan aquascapen aangezien dat erg mooi kan zijn.
Als plantenvoeding heb ik profito en tetra planta start
Over 3 weken een school rasbora brigitae en een school als ik er aan kan komen rasbora galaxy en heel mischien garnalen maar vind deze nog niet echt zo intressant.
Planten:cabomba , valisinera spiralis, fire moss , javamoss, penningskruid en een onbekende plant.
 
2 scholen in zo'n bakje kan echt niet en de visjes waar je het over hebt doen het veel beter in grotere bakken. Zulke bakjes zijn heel moeilijk stabiel te houden, zeker als je ze helemaal volstopt.

Helena's en appelslakken is een zeer slechte combinatie. Ze worden niet voor niets slaketende slakken genoemd en laten appelslakken echt niet met rust.
 
Je ziet dit soort bakjes vaak in aquariumwinkels/dierenwinkels/tuincentra staan met van die minivisjes inderdaad.
Velen vinden dat dit soort bakjes �berhaupt niet geschikt zijn voor visjes.. maar eerder voor garnaaltjes en/of slakken.
Als je toch van plan bent om er visjes in te houden dan inderdaad maar 1 schooltje..
en (zoals Jones als schreef) Anentoma Helena slakken eten alle slakken als ze de kans krijgen.. en in zo'n klein bakje hoeven ze niet ver te lopen voor heerlijke appeltjes.
 
Idd geen visjes, en zeker geen galaxy's.
Zijn zeer actieve visjes die ruimte nodig hebben, zeker als het paartijd is.
Als je er iets levend in wil, neem dan een stevig beestje dat wat kan verdragen.
Als je wil aquascapen en iets moois wil kan je desnoods een mini paludaria maken zonder beestjes, is ook heel mooi.
 
Rasbora brigitae is wel geschikt voor dit soort aqua.
Garnalen moet een speciale bodem en voer voor hebben en ik vind deze beestjes niet zo intressant denk dat ik voor schooltje van 10 rasbora brigitae ga vind dit leuke visjes. Ik twijfel wel over de aquascapkng zo iets kost erg veel geld en dat heb ik mket wel leuk blijven is een aqua voor naast me bed met ingedraaid filter die draait al 6-8 weken heeft gedraaid op andere bak dus deze bak is in een week opgestart. Geen pieken nog of zo.
Anetoma zijn verkocht zodat ze niet de slakken lastig vallen.
 
Hoe weet je dat? Heb je ze weleens gehouden? Velen hier wel en velen daarvan beweren dat ze toch echt meer ruimte nodig hebben.

Veel garnalen hebben geen speciale bodem en speciaal voer nodig.
 
Nee dat niet ken wel iemand en die heeft er 5 in icube3 die is 8 l en daar doen ze het super in en mijn bak is groter met planten en bodem eraf 25l
 
bart_ramakers12 zei:
Nee dat niet ken wel iemand en die heeft er 5 in icube3 die is 8 l en daar doen ze het super in en mijn bak is groter met planten en bodem eraf 25l

Nou kan je mij veel wijsmaken maar wat versta jij dan onder super?
 
Dat ze goed gedijen goed eten , goede waterkwaliteit hebben en rustig zwemmen
 
Iemand die scholenvisjes niet in een school in een bakje van 8 (!) liter houdt weet duidelijk waar hij het over heeft. :stom:
 
Volgens mij had je daar al eerder een topic over gestart, toen kreeg je soortgelijke reacties wat de vissen betreft.
Maar je kan zeker wel met dergelijke bakjes gaan 'aquascapen', maar dan zonder de vissen.
 
bart_ramakers12 zei:
Rasbora brigitae is wel geschikt voor dit soort aqua.

Als je ze nog niet hebt gehad, ben ik benieuwd waar je de info haalt.
Heb ze zelf in een 60l gehad, wat het dubbel is als dat van jou.
Zoals Jones al zei is het moeilijk om 30 liter stabiel te houden.
Deze visjes zijn niet de makkelijkste om goed te houden, ze hebben juist een stabiele omgeving nodig. Ze hebben makkelijk last van stress door veranderingen.
Zie ze regelmatig in kleine bakjes zitten, maar bij de meeste zien ze er ook niet op hun best uit. In grotere stabiele bakken zien ze er meestal veel beter uit.

Heel interessante visjes zijn het nu ook weer niet, in garnalen zit veel meer leven.
 
bart_ramakers12 zei:
Dat ze goed gedijen goed eten , goede waterkwaliteit hebben en rustig zwemmen

Zijn ze mooi op kleur zoals ze horen te zijn? goed eten,ja natuurlijk anders gaan ze dood dus is voor mij geen teken dat ze het super doen.
Rustig zwemmen,nou zijn het niet echt wilde vissen maar iets anders kunnen ze natuurlijk ook niet in zo'n klein bakje.

EDIT- en er is maar heel weinig nodig om die goede waterkwaliteit uit balans te krijgen met 8 liter natuurlijk.
 
bart_ramakers12 zei:
Dat ze goed gedijen goed eten , goede waterkwaliteit hebben en rustig zwemmen

Dat zeggen mensen met goudvissen in een kommetje van 3 liter ook. Dat ze eten en poepen doen ze natuurlijk wel, ze willen overleven! Zegt niet dat ze zich prettig voelen in zo'n klein bakkie. Die beestjes hebben ook wat zwemruimte nodig, dan zul je zien dat ze het beter gaan doen en veel meer tot hun recht komen. In zo'n klein bakje kunnen ze niet eens fatsoenlijk als schooltje zwemmen. Naja, alleen de bak rond, en nog eens rond, en nog eens, enzovoorts...
 

Terug
Bovenaan