aquaterra A led serie

P

plukje

Guest
Hallo,

Ik ben de laatste tijd op zoek geweest naar een betaalbare lichtbalk (led of tl maakt mij niet veel uit) voor een plantenbak en stuitte vervolgens op het volgende product: http://www.aquaterraleds.nl/a-42457906/a-serie-led/a601/

Iemand ervaring met deze led balk? De specificaties lijken me best netjes voor de prijs, al heb ik er niet veel verstand van dus wat technische inbreng kan geen kwaad:)

Mvg
 
Als de A601 ook 165 PAR produceert zou ik ze nooit harder dan 80-90% laten draaien.
Weet niet watvoor techniek je verder in je bak hebt, maar met deze lampen ga je CO2 nodig hebben en extra bemesting.

Ziet er verder wel goed uit de lampen ;)
 
Niet met die led balk maar wel met het bedrijf ik ben vorige week zaterdag bij ze geweest om spullen op te halen die ik gekocht had bij ze en ontvangen door Niels en moet zeggen hij nam de tijd en wist er veel van,ik had noch wat dingen gevraagt of ie die kon bestellen en gisteren netjes bericht gehad dus bedrijf is goed.
 
Ik volg! Ik ben ook aan het kijken naar deze leds voor mijn nano! HEt enige wat ik mij nog afvraag is of die 7 staps dimmer er tussenuit kan voor een serieuze sun up-down dimmer...
 
Ik volg even. Ben benieuwd naar meer reacties.
 
Als de A601 ook 165 PAR produceert zou ik ze nooit harder dan 80-90% laten draaien.
Weet niet watvoor techniek je verder in je bak hebt, maar met deze lampen ga je CO2 nodig hebben en extra bemesting.

Ziet er verder wel goed uit de lampen ;)
Ik weet natuurlijk niet boven welke bak dit licht gezet wordt maar de cijfers zijn niet om over naar huis te schrijven. Per led wordt er nog geen 50 lumen geproduceerd volgens de opgave. De opgegeven PAR waarde is gemeten boven een bakje van 35 cm! Niet echt indrukwekkend allemaal.
 
Nee 28cm (LxBxH) ;)
Maar een 60cm bak is net zo hoog ongeveer.
Maar ik kom op 148 lm/W uit, iets ongeloofwaardig...

Had eerst nog niet verder gekeken.. maar ziet er wel minder goed uit dan eerst
 
Als je voorkeur uit gaat naar LED, zijn dit aardige balkjes om mee te starten..
 
Iemand ervaring met deze led balk? De specificaties lijken me best netjes voor de prijs, al heb ik er niet veel verstand van dus wat technische inbreng kan geen kwaad:)
De Chihiros A-series geven echt veel licht, meer dan de gemiddelde aquariaan aan kan zonder met een algensoep te eindigen. Maar dat los je dan met de dimmer op. De aansluitingen laten toe om er ook een andere dimmer op aan te sluiten.
Voor die prijs ga je echt niets anders vinden dat er een beetje OK uitziet, dimbaar is, en zoveel licht geeft.
Nadelen zijn wel dat het ALDI kwaliteit is en het voor mij geen mooi licht geeft.
Alles ziet er een beetje groenig uit, en er is veel minder contrast tussen kleuren onderling. Als je de verlichting vol aan zet is het iets minder, maar daar moet je dan wel mee overweg kunnen. Had het zelf meestal, met CO2, op stand 4 staan en dat was meer als genoeg voor de plantjes die erin stonden.
Chihiros heeft ook nog een nep versie van de ADA Aquasky, kost ietsjes meer maar ziet er beter uit en is wat beter van kleur.
 
Terug
Bovenaan