Wat is er nieuw

Aquatic Nature Cocoon van Seiyana

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Seiyana
  • Startdatum Startdatum
S

Seiyana

Guest
Hallo leuke forumers!

Mijn zomervakantie is begonnen, tijd voor een nieuw projectje.. dus ik heb vandaag eindelijk de Aquatic Nature Cocoon besteld! Ik heb nummer 7 gedaan, waarvan de afmetingen 45x30x32 zijn.

Ik ga voor het eerst een co2 setje gebruiken.. ik heb gekozen voor de Bioset 60 van Dennerle. Deze lijkt me prima voor het uitproberen. Als filter ga ik een hang-on filtertje gebruiken, ook nog nooit gebruikt.. maar aangezien dit een open aquarium is leek het me wel mooi.

Op de bodem komt kwartsgrind van Dennerle, dit is afgerond en ziet er gewoon super uit (vind ik!). Ik gebruik geen voedingsbodem, maar ik stop wel kleibolletjes bij de plantjes. Verder heb ik nog wat drakenstenen en een stukje hout vanuit de Aqua40.

Plantjesss! Op de achtergrond lijkt mij een mix van fijnbladige en grofbladige planten geweldig en dit zijn Limnophila Heterophylla en Chinese Klimop geworden. Op de voorgrond alleen Juncus Repens en op het stukje hout een Anubias nana (ik heb altijd problemen wanneer ik Anubias op de grond plant.. dus misschien is dit een betere optie!). Ook heb ik nog een Tijgerlotus besteld, maar ik weet nog niet of deze in dit aquarium of een van de anderen komt!

Het visbestand ben ik nog niet helemaal uit.. maar mijn Galaxy Rasboras komen er sowieso in. Ik heb er nu nog zo'n 6-7, precies weet ik het niet want het zijn vrij schuwe visjes die hun huisje nu met een halfmoon betta moeten delen.
De groep Galaxys kan wel wat groter.. naar een stuk of 10 brengen misschien? Verder zat ik er aan de denken om er dan alleen nog garnalen bij de doen. Misschien de Sakura Orange.. dat oranje komt ook mooi terug in de Galaxys.

Misschien weten jullie nog een leuke garnalen soort? Of een oppervlakte visje dat klein blijft?


To be continued...
 
problemen wanneer ik Anubias op de grond plant?????
Die moet je ,of op hout,of de wortelstok boven de grond houden.
 
Daarom zeg ik op de grond, niet in de grond. Maar ook dan laten de bladeren los en rot het stronkje weg. In mijn grootste aquarium heb ik een andere stoort anubias staan, zonder zo'n stronk, die doen het prima!
 
Vandaag de verzendbevestiging gehad, ik verwacht 'm deze week! *excited*
 
Een vuurgarnaal is makkelijk te houden en ze kosten ook niet veel en het is een egte beginners garnaal.
 
Vuurgarnaaltjes zijn net overgegaan naar het aquarium van mijn moeder, leuke beestjes! Maar ik zat nu toch te denken aan een wat minder gangbaar soortje 🙂
 
een cr of cb?
 
Die vind ik beide ook erg mooi, vooral in een wat grotere groep! Hmm... nog veel denkwerk te doen, dat is zeker!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan