aquatic nature led - 36 RGB, werkt niet met een tijdsklok

M

michiel anthonis

Guest
hallo

ik heb een led lamp van aquatic nature led - 36 RGB gekocht. maar nu zit ik met een probleem. ik heb er een tijdsklok tussen geplaatst, en wanneer het licht afspringt is er geen probleem. maar wanneer de tijdsklok op springt, dan gaat het licht niet mee aan. is daar ergens een knop voor om dat te kunnen uitschakelen of werkt die lamp niet met een tijdsklok.
 
Vreemd. Ik (loekoek nieuw lid) heb een verlengsnoer liggen en daar een tijdklokje v.d.action met in te drukken pennetjes voor de uren en daar de stekker van de aquatic nature in. Tussentijds kan ik via de drukknopjes aan de lamp desgewenst een kleur uitzetten- bijv. late avond geen wit. Maar bij nieuwe opstart gaan ze alle 36 aan. Mijn setje is nu 1 jaar oud en ik las op internet dat hij vrij snel kapot gaat. Dat klopt want blauw en groen doen het al niet meer en om weer bijna 40 euro uit te geven voor boven een super fish bakje van 30x30x30 cm is m.i. wat overdreven. Bakje met een paar visjes en veel planten is m.i. wel mooi want ik zit er regelmatig naar te kijken. Ik kwam bewust naar deze site voor verlichting.
 
LED en tijdschakelaars gaan niet altijd goed samen.Is een bekend fenomeen.
 
wellicht dat je tijdklok een bepaalt aantal wattage nodig heeft om correct te werken. Wattage van led is met sommige tijdklokken te laag. Dit moet te vinden zijn op een stikker oid op de tijdklok
 
Terug
Bovenaan