aquatlantis 1.20m starter problemen

P

pieter

Guest
Ik heb stukken aan mijn aquarium.
De starter van 1 lamp is door kortsluiting denk ik door gebrand en zou deze graag vervangen.
weten jullie een aqualantis dealer ergens in de buurt van Turnhout waar je bv voor onderdelen moet zijn?
inderdaad ik kan dit gaan op zoeken,maar dan weet je nog niet of deze echt service en de corecte info verschaft.
ik vrees dat ik moet gaan improviseren en de bovenste omkasting er moet gaan afhalen en met losse led module moet gaan aanschaffen.
Want er zit in de kap een dwarsbalk die links en rechts in geleiders zit en deze zijn met silicone op het aquarium geplakt.
In die dwarsbalk zitten de starters en het socketje is ook naar de "haaien"
dus best denk ik alles er afhalen en degelijk verlichting er boven.

gr pieter

ps als jullie wensen zal ik eens foto's maken...
 
maak eens een foto en hoe oud is de bak
kan me eigenlijk niet voorstellen dat de tl nog via een oude starter bedient wordt of de bak is al behoorlijk op leeftijd


groet

jaap
 
zoals beloofd
tiA0YtGfESE5iZzHP4AZqGBbBcjB3Uf4.jpeg
tiA0YtGfESE5iZzHP4AZqGBbBcjB3Uf4.jpeg
tiA0YtGfESE5iZzHP4AZqGBbBcjB3Uf4.jpeg
tiA0YtGfESE5iZzHP4AZqGBbBcjB3Uf4.jpeg
flipper34 zei:
maak eens een foto en hoe oud is de bak
kan me eigenlijk niet voorstellen dat de tl nog via een oude starter bedient wordt of de bak is al behoorlijk op leeftijd


groet

jaap
 
ia das al een oudje ben bang dat daar geen onderdelen meer voor verkrijgbaar zijn
en al zal het wel moet je afvragen of dat nu wel zo verstandig is gezien de vochtige omgeving
de moderne tl verlichting werkt zonder starter wel zo veilig

linkje voor t5 tl van adm http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... merkID=225
via deze firma zou je eens kunnen informeren of er ook losse onderdelen verkrijgbaar zijn
of anders de boel demonteren en aan de hand van typenummers een poging wagen
let wel is vaak een hele klus zowel het demonteren en het uitzoeken
of mischien een kijken of de moderne led balken van het merk op je bak passen
ken zelf het systeem niet qua balk dus daar kan ik geen hulp bij bieden

groet

jaap
 
ja ik ga met mijn vader is bekijken of we het hele lichtkap bak en de rand die verlijmt zit op quarium er niet kunnen afhalen en een losse unit er boven kunnen hangen zoals bij aquascaping is stuk mooier en handiger.

Toch al vast bedankt jaap
 
pieter zei:
ja ik ga met mijn vader is bekijken of we het hele lichtkap bak en de rand die verlijmt zit op quarium er niet kunnen afhalen en een losse unit er boven kunnen hangen zoals bij aquascaping is stuk mooier en handiger.

Toch al vast bedankt jaap

Ik ben ook van een gesloten naar open bak gegaan. Dat vond ik ook een stuk mooier en praktischer (en nog steeds!) maar hou er wel rekening mee dat je meer vermogen/stroom nodig hebt om je bak op temperatuur te houden.
 
en houd de vochtigheids-graad in huis in de peiling

groet

jaap
 
ja dat klopt daar had ik ook al aangedacht....
 
Ik zou het om die reden niet doen. Jaren terug heb ik eens vissen gekocht bij iemand met een open aquarium. Het vocht droop in stralen van de ramen in de woonkamer af. Per week kon hij een paar emmers water aanvullen omdat dat verdampt was. Schimmels vanwege een te hoog vochtgehalte liggen op de loer en je hebt veel warmteverlies uit je aquarium.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Balantiocheilus Melanopterus hebben een bak nodig van 2m.
 
Zou het ook niet zonder kap doen.
Misschien zijn ledbuizen iets voor je? die kan je met speciale adapters zo bevestigen in de originele tl fittingen bv.
 
sorry voor de late reactie (enorm druk) maar daar ga ik eens achter horen...
 
Als je een beetje handig bent kun je die lichtbak zo reviseren met LED.

Zonder kan ook, dan neem je leds die in de bestaande lichtbak passen. Die hebben een eigen kabeltje, dus kun je de stroomkabel van de lichtbak er uit laten en zelfs wegknippen.

Voor LED zijn er veel voors en tegens. Ieder zijn ding, maar ik ben er heel positief over.

Als je voor Sera gaat, neem de Daylight Sunrise en de Plantcolor Sunrise. Voor een plantenbak cq zoetwaterbak g��n Cool Daylight gebruiken, tenzij je graag algen wilt.
 
Terug
Bovenaan