Aquatlantis 60cm 54liter bonsai bak!


Ik vind 'm al heel mooi worden, maar ben geen aquascape expert. Er zit in ieder geval veel diepte in door dat paadje en die boom. Ben benieuwd wat echte aquascapers nog aan adviezen bijdragen...
Bedankt! 😄
 
Ook hier totaal geen verstand van scapen, maar ik vind het paadje inderdaad mooier zo. Raakt de bovenste 'boomtop' het wateroppervlak?
Top! En nu niet meer, extra water toegevoegd 😝
 
Ziet er goed uit, alleen maar beter straks als de varen je filter wat meer weet te versteopen
Thx! Heb het licht ingesteld op 8 uur standaard led verlichting en 1 uur (30 min aant begin, 30 min aant einde) rood led licht van de strip
 
Wauw.. blue glossy autowrap erop geplakt.. door mn rgb led verlichting strip krijg ik dit effect!
20201119_203144.jpg
20201119_202501.jpg
20201119_193355.jpg
20201119_193025.jpg
20201119_193239.jpg
 
Bedankt voor alle likes! Idee is eerst vuurgarnaaltjes te plaatsen, daarna een betta. Nog aanraders voor erbij?
 
Goed gebruik gemaakt van de diepte werking.. paadje is goed geslaagd in mijn ogen.

Qua diepte had je misschien de grote lavasteen links eerst moeten plaatsen en de kleine er achter. Met een diepte scape werk je van groot dichtbij naar klein achter in de bak. Als je normaal een pad af kijkt zijn de voorwerpen dichtbij groter dan verweg.
 
Gaaf dat licht! Mooi dat je bovenin meer kleur ziet, ik vind vooral op de derde foto het licht mooi.
Zit die RGB ledstrip aan de achterkant van je aquarium of juist voor?
 
Misschien die twee maffe wortels afknippen aan de voorkant. Beetje onlogische plek voor een boom om wortels naar beneden te hebben.

paadje is tof zo, leuk gedaan!
 
Goed gebruik gemaakt van de diepte werking.. paadje is goed geslaagd in mijn ogen.

Qua diepte had je misschien de grote lavasteen links eerst moeten plaatsen en de kleine er achter. Met een diepte scape werk je van groot dichtbij naar klein achter in de bak. Als je normaal een pad af kijkt zijn de voorwerpen dichtbij groter dan verweg.
Bedankt! Goede tip voor de volg keer
 
Gaaf dat licht! Mooi dat je bovenin meer kleur ziet, ik vind vooral op de derde foto het licht mooi.
Zit die RGB ledstrip aan de achterkant van je aquarium of juist voor?
Ja dat vind ik ook een heel gaaf effect, ledstrip zit vlak achter de standaard ledlamp.
 
Het aquarium draait nu bijna 2 weken en begint last te krijgen van alg. Ik heb daarom een snelgroeiende plant, belgisch groen toegevoegd en ga nu beginnen met easycarbo. De bedoeling is om dat te blijven doen tot er levende wezens in komen. Na een 4 tot 5 weken hoop ik de bacteriecultuur op orde te hebben zodat alg uit zichzelf ook niet zo snel komt. Ook heb ik het plantje ALTERNANTHERA CARDINALIS toegevoegd. Grote kans dat die het niet gaat overleven, wist ik al bij het kopen maar het is de gok waard. Oja.. nog steeds geen mosbollen voor de laatste takjes. Heb twee weken gewacht op nieuwe leveringen maar steeds geen grote aanwezig :( zeldzaam!

20201125_191356.jpg
 
Mooi hoor en wat algen zie je vaak bij de opstart. Wat zijn de waterwaarden? ik zou geen carbo toevoegen want dat helpt weinig en is meer bestrijding als je veel algen hebt. Tijdens de opstart hoort het er vaak bij en ik zou me daar nog niet echt zorgen om maken. Zorgen voor voldoende voeding is het belangrijkste en laat het licht nu max 8 uur aan.
 
Mooi hoor en wat algen zie je vaak bij de opstart. Wat zijn de waterwaarden? ik zou geen carbo toevoegen want dat helpt weinig en is meer bestrijding als je veel algen hebt. Tijdens de opstart hoort het er vaak bij en ik zou me daar nog niet echt zorgen om maken. Zorgen voor voldoende voeding is het belangrijkste en laat het licht nu max 8 uur aan.
Bedankt John! De waterwaarden weet ik nog niet, ik zal binnenkort een testkoffer kopen of eens water naar de lfs brengen. Ik heb die easycarbo al gekocht, het kan ook geen kwaad toch? 1ml per dag en dan wellicht als de dieren erin gaan ermee stoppen. Qua voeding heb ik de aquasoil en wil ik de plantedbox all in one kopen, lijkt me voor mij als leek het makkelijkste. Wil zo weinig mogelijk gedoe. Het licht staat 9 uur per dag aan, 8 uur alle lampen en 1 uur lang puur rood rgb licht. Dat zijn maar 300 lumen. Is dat ok?
 
Welke soil heb je in gebruik want sommige geven in het begin nogal wat nh3/4 af wat een boost is voor algen. Er zijn genoeg die carbo gebruiken en met de aanbevolen dosering moet dat geen probleem zijn al hoor je wel vaak de discussie wat gevolgen op de langere termijn zijn.
 
Welke soil heb je in gebruik want sommige geven in het begin nogal wat nh3/4 af wat een boost is voor algen. Er zijn genoeg die carbo gebruiken en met de aanbevolen dosering moet dat geen probleem zijn al hoor je wel vaak de discussie wat gevolgen op de langere termijn zijn.
Ik gebruik H.E.L.P advanced soil plants
 
Inmiddels is dit de bak. Boompje gevuld met mosballen en verder:

1 Betta
2 Porseleinslakken
5 Amano japonica garnalen
12 Vuurgarnalen.

Merk wel dat mn betta kraakhelder en mooi te zien is aan de voorkant van het glas. Als hij naar achter zwemt dan wordt het waziger. Lijkt daar wat meer troebel te zijn? Apart. Iemand een idee? Het Belgisch groen is trouwens bijna niet bij te houden zo snel groeit dat! Wat vinden jullie ervan en of hebben jullie nog tips?

20201217_195523.jpg

20201217_195555.jpg

20201217_195826.jpg
 
Bedankt. Nog wel veel 'stofdeeltjes' in mn aquarium, misschien dat een clear middeltje helpt
 
Ik zou niet zomaar spulletjes toe gaan voegen die dingen beloven zoals crystal helder water. Je bak is nog aan het stabiliseren en je blijft dingen toevoegen. Wacht het heeeeel eventjes af en probeer wat watten in je filter te stoppen.
 
Ik zou niet zomaar spulletjes toe gaan voegen die dingen beloven zoals crystal helder water. Je bak is nog aan het stabiliseren en je blijft dingen toevoegen. Wacht het heeeeel eventjes af en probeer wat watten in je filter te stoppen.
Alright ik zal wachten😝 Watten in mn aquel sponsfilter? Hoe werkt dat?
 
Nul idee! Ben een intern-filter-type. Filtervlies zie ik ook wel eens voorbij komen. Vast iemand die t weet! Maar filterwatten maken een hoop verschil in mijn bak. Van wazig naar crystalclear
 

Status! Het gras is mn zandpad aan het invaden verdorie! 😂 En wat kleine mosbollen worden wit, iemand tips? Licht pas ik niet aan dus anders vervang ik ze. Benieuwd wat jullie ervan vinden😄
20201228_220619.jpg

20201228_215458.jpg

20201228_215452.jpg
 
Ziet er goed uit. Gras kun je, maar moet je even kijken of dat lukt, wellicht aan het einde iets optrekken en op het jusite punt afknippen.
 

Terug
Bovenaan