Aquatlantis Easy LED Universal Freshwater 1047mm


W

Witje

Guest
Is er iemand op het forum die zelf een dimmer op deze verlichting heeft gezet? Met de controller die er standaard bij zit kan er niet gedimd worden. Ik heb nl veel last van draadalg en wil door oa minder licht hier van af komen. Ik heb de lichttijd al teruggebracht naar een paar uurtjes per dag.
 
Draadalg is een teken van een goede waterkwaliteit. Verwijder het met een borsteltje en je raakt het kwijt (kan even duren). Maar met licht verminderen haal je meer ellende op je dak: planten groeien langzamer en de algen nemen de overhand.
 
Planten hoeven van mij niet hard te groeien en ik dacht dat algen juist veel licht nodig hebben.
 
Tja, easyleds hebben de reputatie om uw bak te veranderen in een algenkwekerij.
Volgens mij moet er wel een dimmer te krijgen zijn uit de ledstripwereld of zo.
 
Witje zei:
Is er iemand op het forum die zelf een dimmer op deze verlichting heeft gezet? Met de controller die er standaard bij zit kan er niet gedimd worden. Ik heb nl veel last van draadalg en wil door oa minder licht hier van af komen. Ik heb de lichttijd al teruggebracht naar een paar uurtjes per dag.

De nieuwe serie easy led control van aquatlantis is wel dimbaar. Je kunt het precentage opgeven.
De serie is begin dit jaar uitgekomen.
 
JurgenD zei:
Tja, easyleds hebben de reputatie om uw bak te veranderen in een algenkwekerij.
Volgens mij moet er wel een dimmer te krijgen zijn uit de ledstripwereld of zo.

Wat een wijsheid.
 
Dank Biljoenblik,

heb hem inmiddels ook gevonden en besteld :D
 
De nieuwe controller is binnen en werkt goed. Voorlopig op 50% sterkte gezet. Morgen de bak zoveel mogelijk algvrij maken. En dan afwachten of het resultaat heeft.
 
Sorry dat ik dit oude topic van onder het stof haal maar weet iemand welke dimmer hier bedoeld word ?
Want zou ook wel een dimmer op mijn easy ledbalk van Aquatlantis willen alleen heb ik daar totaal geen verstand van en vraag ik om jullie hulp.
 
Das duur speelgoed hoor Nicole, dan is een TC 420 veeeeel goedkoper en de TC 421 kun je naar het schijnt niet instellen via de pc.
Ik weet wel dat er een app is om de TC421 met de telefoon in te stellen. Ik ben er niet aan begonnen, zag de bui al hangen om de controller zelf in het netwerk te krijgen.

Ik heb de TC420 2 dagen via een USB kabel aan de computer had totdat ik tevreden was over de instelling, daarna de kabel niet meer gebruikt. Straks als we naar de wintertijd gaan weer even aan de PC hangen, zoveel moeite is dat niet. Er zit alleen op de TC420 geen micro USB aansluiting maar een andere, zoals achter mijn printer, geen idee hoe die USB aansluiting heet.

Ik heb veel hulp gehad en dankzij die hulp heb ik hem aan de praat gekregen. Was wel even nodig. Ben er dik tevreden mee, biedt zoveel meer dan de Easy LED control 1 Plus die ik had.
Ik weet niet wat het nieuwste model kan, maar daar hangt ook een flink prijskaartje aan.

Ik schat dat je voor 50 euro klaar bent met een TC420, misschien heb je nog een verleng USB kabel nodig dat weet ik niet.

Met de Easy LED control waren er twee inschakelmomenten maar de lichtsterkte moest identiek zijn. Zonsopgang en zonsondergang duurden ook maar max een uur, dus je kon de bak 's avonds niet op een laag pitje laten branden. En als je het licht bv gedimd had op 75% dan waren zonsopgang/ondergang max 45 minuten.
Meer mogelijkheden waren er niet.

De TC420 laat je bak zo vaak aan gaan als je wil, laat hem zo vaak dimmen op een dag als jij wil, je kunt de verlichting 's avonds op een laag pitje laten braden.
Erg mooi gezicht.

Edit: je kunt ook meerdere profielen instellen, dus bv een programma dat de lampen 24 uur per dag op 100% laat branden zodat je ten alle tijden je onderhoud kunt doen. Of als je bezoek hebt, bv laten branden op 25% als sfeerverlichting - je moet die profielen wel zelf programmeren/instellen.
 
Ja das omgerekend zo'n 17 euro Ben, snap niet hoe ze daar nog aan kunnen verdienen.
Hoeveel jaren gaat zo'n TC 420 eigenlijk mee ? Weet iemand dat eigenlijk ?

Het verdienmodel is inderdaad moeilijk in te schatten bij deze mensen. Overigens hoef je niet naar euro's om te rekenen. Alles staat al in euro's...
 
Het verdienmodel is inderdaad moeilijk in te schatten bij deze mensen. Overigens hoef je niet naar euro's om te rekenen. Alles staat al in euro's...
Op de link die jij hier gegeven hebt staat alles (toch op mijn scherm) in US $.
 
Ok, bij mij staat alles al in Euro's. Maar je kunt dat zelf ook instellen. Bovenin zie je een vakje dat zegt, "Zenden naar". Daar kun je land én valuta instellen.
Dat wist ik nog niet Ben en heb het net gedaan en das sneller dan omrekenen bij wisselkoers berekenen en ik kom uit op iets over de €17 Thanks Ben.:thumbs:
 
Ik weet wel dat er een app is om de TC421 met de telefoon in te stellen. Ik ben er niet aan begonnen, zag de bui al hangen om de controller zelf in het netwerk te krijgen.

Ik heb de TC420 2 dagen via een USB kabel aan de computer had totdat ik tevreden was over de instelling, daarna de kabel niet meer gebruikt. Straks als we naar de wintertijd gaan weer even aan de PC hangen, zoveel moeite is dat niet. Er zit alleen op de TC420 geen micro USB aansluiting maar een andere, zoals achter mijn printer, geen idee hoe die USB aansluiting heet.

Ik heb veel hulp gehad en dankzij die hulp heb ik hem aan de praat gekregen. Was wel even nodig. Ben er dik tevreden mee, biedt zoveel meer dan de Easy LED control 1 Plus die ik had.
Ik weet niet wat het nieuwste model kan, maar daar hangt ook een flink prijskaartje aan.

Ik schat dat je voor 50 euro klaar bent met een TC420, misschien heb je nog een verleng USB kabel nodig dat weet ik niet.

Met de Easy LED control waren er twee inschakelmomenten maar de lichtsterkte moest identiek zijn. Zonsopgang en zonsondergang duurden ook maar max een uur, dus je kon de bak 's avonds niet op een laag pitje laten branden. En als je het licht bv gedimd had op 75% dan waren zonsopgang/ondergang max 45 minuten.
Meer mogelijkheden waren er niet.

De TC420 laat je bak zo vaak aan gaan als je wil, laat hem zo vaak dimmen op een dag als jij wil, je kunt de verlichting 's avonds op een laag pitje laten braden.
Erg mooi gezicht.

Edit: je kunt ook meerdere profielen instellen, dus bv een programma dat de lampen 24 uur per dag op 100% laat branden zodat je ten alle tijden je onderhoud kunt doen. Of als je bezoek hebt, bv laten branden op 25% als sfeerverlichting - je moet die profielen wel zelf programmeren/instellen.

Tijd kun je zonder pc instellen met de druk knoppen.
 
Tijd kun je zonder pc instellen met de druk knoppen.
Marcel wat is eigenlijk het verschil tussen een 420 en een 421 ? Want ik ken iemand die een 421 niet kan programmeren op de pc ondanks dat hij er veel verstand van heeft want een 420 programmeert hij probleemloos met zijn ogen dicht.
 
Marcel wat is eigenlijk het verschil tussen een 420 en een 421 ? Want ik ken iemand die een 421 niet kan programmeren op de pc ondanks dat hij er veel verstand van heeft want een 420 programmeert hij probleemloos met zijn ogen dicht.

Wat ik hierboven lees. Dat deze met een smartphone en app is te bedienen.

Als je die niet hebt, dan is het lastig.
 
Wat ik hierboven lees. Dat deze met een smartphone en app is te bedienen.

Als je die niet hebt, dan is het lastig.
Das dan wel raar want de persoon heeft wel degelijk een smartphone en of hij de app heeft dat denk ik wel.
Is voor de rest hetzelfde tussen beide controllers ? Of kun je met de 421 meer en heb je mss nog meer mogelijkheden.
Ik heb er totaal geen verstand van maar dat wist je wel al he.
 
De TC421 heeft wifi en is draadloos te programmeren via pc of app. De TC420 is alleen via USB aansluiting te programmeren.
En voor de rest zijn ze dan identiek hetzelfde alé.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nadeel van de TC421 in de software is dat het blokken van 30 min zijn. Bij de TC420 kun je alles naar believen instellen.

2018-08-12_20h06_21.png
2018-08-12_20h06_33.png
 
Bedankt gast07 dan word het een 420.
Weet je soms ook hoelang zo'n TC kan mee gaan ?
Zou het nodig zijn er 1 extra te kopen als reserve ?
Geen idee. Hangt mede van de belasting af lijkt mij.
Een extra kopen kan. Voor het geld hoef je het niet te laten bij AliExpress.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan