Aquatlantis Easy Led vocht problemen

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Berichten
128
Locatie
Den Haag
Ik heb anderhalf jaar terug een Aquatlantis Easy Led unit gekocht met dimmer voor mijn Eheim Proxima aquarium. Helaas bleek direct al de dimmer defect, interne batterij voor geheugen was niet goed. Van mijn aquariumzaak toen direct een andere gekregen.
Echter is nu de Easy Led verlichting zelf ook kapot gegaan, de unit zelf staat vol met vocht waardoor een heel groot deel van de leds het niet meer doen.

De unit is nu opgestuurd naar de importeur (lang verhaal, inmiddels twee maanden verder en nog niets bekend. Maar dat terzijde voor nu).

Nu is er inmiddels al enige tijd een Easy Led 2.0 beschikbaar. Zijn er forumleden die deze versie hebben? Hoe bevalt deze? Geen vochtproblemen?
 
ik heb zelf de easy led 2.0 en geen vochtproblemen,,tot nu toe.
 
Hier ook, maar die is nog maar 6 weken in bedrijf.
 
Dat van de dimmer trouwens een bekend probleem voor me. Bij mij deed die batterij het ook niet.
Kan je helaas verder niet helpen.
 
Ik heb de 2.0 nu 4 weken in gebruik en geen problemen maar goed dat is nog vrij kort.
 
En wat de dimmer betreft, waarom niet die 10e dimmer van Ali. Die werkt hier prima hoor.
 
Ik heb anderhalf jaar terug een Aquatlantis Easy Led unit gekocht met dimmer voor mijn Eheim Proxima aquarium. Helaas bleek direct al de dimmer defect, interne batterij voor geheugen was niet goed. Van mijn aquariumzaak toen direct een andere gekregen.
Echter is nu de Easy Led verlichting zelf ook kapot gegaan, de unit zelf staat vol met vocht waardoor een heel groot deel van de leds het niet meer doen.

De unit is nu opgestuurd naar de importeur (lang verhaal, inmiddels twee maanden verder en nog niets bekend. Maar dat terzijde voor nu).

Nu is er inmiddels al enige tijd een Easy Led 2.0 beschikbaar. Zijn er forumleden die deze versie hebben? Hoe bevalt deze? Geen vochtproblemen?
Jou Aquatlantis Easy led heeft een IPX8 rating. Wat wil zeggen dat het ding waterdicht is tot op één meter diepte. (Dit geldt wel alleen voor zoetwater) Dus daar zal toch iets fout zijn gegaan. Het gaat hier wel alleen om een vochtnorm. JMB hanteert, naast de vochtnorm er ook nog de stofnorm bij, zo zijn mijn balken met IP68 geratificeerd. Wat het nut daar van zou zijn weet ik niet.
 
Ik heb de mijne al 4 jaar.
Zonder vocht.

Ik vermoed ook dat de montage er mee te maken heeft. Het betreft dan ook altijd bakken van een ander merk, waar de easyleds in gestoken zijn.
 
Jou Aquatlantis Easy led heeft een IPX8 rating. Wat wil zeggen dat het ding waterdicht is tot op één meter diepte. (Dit geldt wel alleen voor zoetwater) Dus daar zal toch iets fout zijn gegaan. Het gaat hier wel alleen om een vochtnorm. JMB hanteert, naast de vochtnorm er ook nog de stofnorm bij, zo zijn mijn balken met IP68 geratificeerd. Wat het nut daar van zou zijn weet ik niet.
Nut heeft dat niet, maar je moet eens proberen iets te maken dat waterdicht is tot 1 m, en niet stofdicht.
laat ons stellen dat het mooi meegenomen is.
 
Heb de 2.0 na 2 weken terug gebracht omdat er vocht in zat, wel direct een nieuwe gehad..
Die is nu 8 maanden in gebruik zonder dat er vocht in is gekomen

En hoe het gemonteerd zit en in welke bak mag geen verschil maken lijkt me, wat wel mee zou kunnen spelen dat de losse balken een andere behuizing hebben (aluminium) en bij eigenmerk bakken zitten ze in zwart plastic
 
Is wat laat deze reactie, ik lees het nu pas. Ik heb ook een 2e gehad vanwege vocht probleem, en de 2e heb ik er ook af gehaald wat een ramp (qua vocht) dit merk, nu heb ik HVP.
 
Is wat laat deze reactie, ik lees het nu pas. Ik heb ook een 2e gehad vanwege vocht probleem, en de 2e heb ik er ook af gehaald wat een ramp (qua vocht) dit merk, nu heb ik HVP.
Inderdaad mijn 2de balk doet het ook niet goed meer. Het is nu net nachtverlichting. Wat is dit voor rommel. Nadat de eerste balk binnen 2 jaar kapot ging dacht ik dat het pech was maar nu 3 of 4 jaar later weer hetzelfde . Ik denk nu dat het gewoon chinese rommel is.
 
Nou ik denk dat dit einde hobby is als de easy led het niet meer gaat doen. Ook een HVP kost zowat 200 euro. Gewoon schandalig veel.
 
Ik heb de akvastabil lumax led. Ben er wel tevreden over. De 123cm kost 139 eu
 
En hoe het gemonteerd zit en in welke bak mag geen verschil maken lijkt me, wat wel mee zou kunnen spelen dat de losse balken een andere behuizing hebben (aluminium) en bij eigenmerk bakken zitten ze in zwart plastic
Wellicht dat dat een rol speelt. Ik heb de Fusion 120 nu bijna 1,5 jaar zonder problemen.
 
Ik heb de akvastabil lumax led. Ben er wel tevreden over. De 123cm kost 139 eu
Passen die dan op een Fusion? Die van mij had ook condens onder de kap.
 
Jawel je kan die op de glazen plaat leggen. 120 heeft 2 glazen platen dacht ik toch?
Nee, geen glazen platen. Balk ligt op de korte kanten. Dan voor en achter de balk in de lengte richting de 2 kappen.
Overigens brandde die van mij nog wel.
 
Terug
Bovenaan