Ik heb al een jaar of 5 een Aquatlantis aquarium van 450 liter met daarboven 4x 44Wat Easyled 2.0. Deze worden aangestuurd door een Aquatlantis dubbel kanaals Lumines controller. Voorheen had ik die zo aangesloten dat mijn witte leds gelijk stonden aan mijn gekleurde leds. Met de Lumines controller stond dan alle verlichting op 45%. Hiermee probeerde ik de alg groei tot het minimum Te beperken. Nu heb ik een flink beplante aquarium maar eigenlijk altijd problemen gehad met sommige rode planten ondanks dat er een CO2 systeem op draait er een nieuwe voedingsbodem in zit. Nu heb ik mijn verlichting anders aangesloten. Op het ene kanaal zitten nu alle witte leds. Op het andere kanaal zitten nu alle gekleurde leds. Probleem is dat ik nu helemaal niet meer weet wat ik aan het doen ben door gebrek aan kennis. Als ik op google ga zoeken kom ik veel tegen over kleur golflengen voor bv rode planten. Ik weet nu wel hoe ik mijn licht blauwer of geler in kan stellen en ook wel hoe ik de hoeveelheid licht in moet stellen maar heb geen idee hoe hij moet staan. Het is niet zo dat ik ontevreden ben over mijn aquarium op dit moment maar volgens mij heb ik mogelijkheden van mijn dure verlichting systeem nooit ten volle benut. Feit is ook dat mijn waterkolom 60 cm hoog is. Kan iemand mij raad geven.