Aquatlantis fusion 100 gezelschapsaquarium (dolle ancistrus)


D

dolle ancistrus

Guest
Hallo allemaal

Ik wil hier ook ff m'n nieuwe bak showen

Het is zoals de titel al aangeeft een aquatlantis fusion 100

Te beginnen met een laatste sfeerbeeld van de oude 80cm bak

20170412_130900.jpg
 
En hier dan de eerste beelden van de nieuwe bak zelf

Nog leeg

20170422_183438.jpg


20170423_210040.jpg
 
20170425_185424.jpg
20170426_194805.jpg
20170426_232350.jpg
20170429_165522.jpg
 
20170504_192922.jpg
20170504_192923.jpg
20170504_192852.jpg
20170504_192820.jpg
20170506_215213.jpg
20170506_215147.jpg
20170506_215124.jpg
20170526_180706.jpg
20170526_180356.jpg
20170526_175818.jpg
 
20170526_175003.jpg
20170526_173034.jpg
20170606_110048.jpg
20170610_165052.jpg
20170706_193534.jpg
20170706_193537.jpg
 
Ziet er mooi uit! :thumbs:
 
Danku! De jouwe ook! Weet niet of ik al in je topic gereageerd heb maar volg het wel, vind het echt een mooie scape!
 
Ziet er leuk uit! Vind vooral de stenen gaaf! En zie dezelfde visjes als hier :thumbs:
 
Mooie bak, mooie inrichting en mooie bewoners.

Wat wil je nog meer?
 
@Killerfish Ja, de prachtroodvinzalmen, erg leuke visjes zijn dat! Ik heb er helaas nog maar 9 van, 1tje is een tijd geleden gestorven helaas, oorzaak onbekend. Wil er als ik ze nog eens ergens tegenkom er een 3tal bij hebben om de school aan te vullen naar 12.

Ik zal ook even verdere info geven over de bak

Het visbestand:
- 1man en 3 vrouw zwaarddragers (albino crème en pineapple) + 20tal jongen
- 1 oude grijze molly/hoogvinkarper vrouw (een jaar of 2-3 meegekregen in de zak als jong bij de aankoop van andere vissen en heeft het overleefd)
- 1 man en 2 vrouw gouden stof mollies
- 1 witte ballon molly man en 1 kleine zwarte ballon molly (overblijvers oud visbestand)
- enkele guppy's
- 2 blauwe appelslakken en redelijk wat van hun jongen (hangt al weer een 2e tros eieren in de lichtkap)
- 9 prachtroodvinzalmen
- 5 faunus bicolor (soort torenslak)
- 1 ancistrus cf cirrhosus man (10 jaar) en zijn vrouw (8 jaar) en een albino jong van hun dat ik bijgehouden heb van een maand of 3, is nog niet volgroeid maar lijkt een vrouwtje dus kan blijven
-1 l333
- ik schat een zestal pangio oblonga
- 1 kardinaaltetra (ouwe taaie overblijver)
- 4 dwergrasbora (sinds vandaag overgenomen van iemand die er dringend vanaf moest)
- 3 japonica garnalen
- een tiental vuurgarnalen

Dus zoals jullie zien een groot aantal levendbarenden, dit blijven toch mijn favorieten. Desondanks is het aquarium zeker niet te druk, zet ook geen jongen apart, wat overleefd overleefd. En de prachtroodvinzalmen zijn echt wel zeer goede rovertjes. Zie ze regelmatig met een zwaarddrager jong van redelijke grote in hun bek rondzwemmen. Zo wordt de populatie aangevuld en de overschot breng ik naar de winkel als ze groot genoeg zijn. De bak zelf draait sinds eind april en heeft er een periode van bruinalg opzitten en eind juni was er een periode met een soort van rare schimmelalg vooral in het hoornblad, maar na een grondige snoeibeurt heb ik ergens last meer van gehad en het hoornblad zelf is al helemaal herkomen. De groei zit er goed in.
 
Ja, de prachtroodvinzalmen, erg leuke visjes zijn dat! Ik heb er helaas nog maar 9 van, 1tje is een tijd geleden gestorven helaas, oorzaak onbekend. Wil er als ik ze nog eens ergens tegenkom er een 3tal bij hebben om de school aan te vullen naar 12.

Ik heb ze hier sinds gisteren zwemmen (zie onderschrift) en ben er nou al gek op! Zie ze ook niet zoveel hier op het forum, maar dat maakt het ook wel weer gaaf! Zijn nu nog wel schuw, maar neem aan dat dit wel bijtrekt de komende tijd. Zo lijkt het wel bij jou, weet niet hoe jij dit ervaart?
 
@biljoenblik bedankt voor dit wel zeer grote compliment. Mede door jou bak heb ik deze, weliswaar iets kleinere bak aangeschaft. Maar je topic heeft me overtuigd om toch voor een aquatlantis te gaan, en dan vooral voor de verlichting van deze bak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Killerfish in het begin waren ze bij mij ook wel schuw. In de 80 cm bewogen ze echt niet veel en in de meterbak zwommen ze eerst echt nog wel een lange tijd, toch wel 14 dagen echt rond als school, dus nog vrij gestresst denk ik. Ondertussen is het rondzwemmen in school een heel stuk verminderd. Ze zoeken wel elkaars gezelschap op maar echt rondzwemmen in school zie ik niet meer. Ze zijn wel allemaal op kleur en dat is echt prachtig om te zien. Met hun mooie oplichtende groen schijn over het lichaam en dan dat rood er nog bij. En de mannen krijgen dan ook nog witte vinnen! Ik zie al geruime tijd redelijk wat pronkgedrag tussen de mannen onderling, ook een heel mooi schouwspel hoe ze met gespreide vinnen wat rond elkaar draaien. Maar het blijft bij imponeren want agressie is niet te bespeuren, er zijn dus geen gescheurde vinnen en dergelijke. Ik denk dat het wel goedkomt met de jouwe. Ze zijn nog jong maar met geduld worden het echt prachtige visjes!

En de stenen, dat is gewoon goedkope ardennerbreuksteen uit het vijvercentrum (uiteraard getest op kalk maar die was niet aanwezig). Dat heeft me iets van 2, 75 Euro gekost en dat was toch voldoende om m'n meterbak mee kunnen inrichten.
 
@Killerfish in het begin waren ze bij mij ook wel schuw. In de 80 cm bewogen ze echt niet veel en in de meterbak zwommen ze eerst echt nog wel een lange tijd, toch wel 14 dagen echt rond als school, dus nog vrij gestresst denk ik. Ondertussen is het rondzwemmen in school een heel stuk verminderd. Ze zoeken wel elkaars gezelschap op maar echt rondzwemmen in school zie ik niet meer. Ze zijn wel allemaal op kleur en dat is echt prachtig om te zien. Met hun mooie oplichtende groen schijn over het lichaam en dan dat rood er nog bij. En de mannen krijgen dan ook nog witte vinnen! Ik zie al geruime tijd redelijk wat pronkgedrag tussen de mannen onderling, ook een heel mooi schouwspel hoe ze met gespreide vinnen wat rond elkaar draaien. Maar het blijft bij imponeren want agressie is niet te bespeuren, er zijn dus geen gescheurde vinnen en dergelijke. Ik denk dat het wel goedkomt met de jouwe. Ze zijn nog jong maar met geduld worden het echt prachtige visjes!

En de stenen, dat is gewoon goedkope ardennerbreuksteen uit het vijvercentrum (uiteraard getest op kalk maar die was niet aanwezig). Dat heeft me iets van 2, 75 Euro gekost en dat was toch voldoende om m'n meterbak mee kunnen inrichten.

Tnx voor de uitgebreide reactie! Zijn hier inderdaad ook wel lekker actieve vissen. Zie nu al dat ze soms overal en nergens zwemmen en als school gaan zwemmen als ik er aan kom.
De kleur is ook wel de reden dat ik voor deze vissen ben gegaan. De gok was dat ze onder mijn ledstrips, welke een stuk minder fel zijn, er mooi uitkomen en dit doen ze ook. De witte vinnen springen naar voren en knallen echt uit de bak. Ben heel benieuwd naar het paargedrag, lijkt me prachtig om te zien

De stenen is er niet vanaf te zien. Looking nice!
 
Dankje guppy5!
 
Ja heel mooi en leuk zo door al die foto's de ontwikkeling te zien!
 
Thx Seabait , het heeft een tijd geduurd voordat ik een fotoalbum aangemaakt heb dus de reeks foto's zijn daar het voordeel van ;)
 
Mooie foto s hoor. Ik heb hier een aqua 65 met Tylos maar geen plant is daar veilig moet ik zeggen en inmiddels heb ik er enkel hout in voor die rakkers;)
 
Bedankt John, dit zijn dan ook geen tylomelanias maar wel faunus sp bicolor. Deze lijken er wat op maar eten dus normaal gezien geen planten zoals je wel kan zien ;) over deze soort is niet zo heel veel terug te vinden op internet helaas. Ze zijn dan ook nog relatief nieuw in de hobby.
 
Vandaag nog eens met het aquarium bezig geweest. Onder andere tijd gemaakt om het aquarium eens grondig te snoeien, water te verversen, een nieuw stuk hout op de achterruit te plakken en lateriet bij de planten in de bodem te steken.

20170721_155213.jpg
20170721_220842.jpg
20170721_221357.jpg
20170721_221357.jpg
 
Mooie bak zeg! Dat hout is we heel bijzonder van vorm, doet het goed in die hoek!
 
Bedankt beide

@Roundabout , het is idd bijzonder van vorm, het is ook geen echt hout maar namaak. Het ander stuk hout wat op de ruit plakt is ook gewoon namaak, maar daar zie je niets meer van door de Javavarens en het Javamos dat er op groeien. Ik vind zulk "plakhout" gewoon erg handig op verticaal te kunnen werken en te experimenteren met verschillende soorten epyfiten, zeker aangezien ik geen 3D achterwand heb, dit compenseert toch een beetje. Op het rechtse stuk hangend hout ga ik ook nog wel wat planten zetten maar weet nog niet direct welke. Wel ga ik dit stuk niet compleet laten overgroeien aangezien ik graag nog iets van de wortelstructuur zou zien bij dit stuk :)
 
Bedankt beide

@Roundabout , het is idd bijzonder van vorm, het is ook geen echt hout maar namaak. Het ander stuk hout wat op de ruit plakt is ook gewoon namaak, maar daar zie je niets meer van door de Javavarens en het Javamos dat er op groeien. Ik vind zulk "plakhout" gewoon erg handig op verticaal te kunnen werken en te experimenteren met verschillende soorten epyfiten, zeker aangezien ik geen 3D achterwand heb, dit compenseert toch een beetje. Op het rechtse stuk hangend hout ga ik ook nog wel wat planten zetten maar weet nog niet direct welke. Wel ga ik dit stuk niet compleet laten overgroeien aangezien ik graag nog iets van de wortelstructuur zou zien bij dit stuk :)
Ik had wel zo'n vermoeden maar wist het niet zeker - de zuignappen verraadden het een beetje maar ik was niet zeker van mijn zaak. Ik vroeg me af hoe je die zuignappen bevestigd had.

Ik heb dergelijke stukken wel ooit gezien zo dat ze haaks op de wand stonden, nooit dat ze plat tegen het glas konden liggen. Waar heb je deze gevonden als ik vragen mag? Ben gerust, ik zal niet dezelfde kopen, ik heb een achterwand waardoor ik hem sowieso al niet plaatsen kan - maar ik ben benieuwd wat ze nog meer verkopen van dat type decoratie.

Ik vind dit wel een zeer geslaagde imitatie. Ik heb toevallig een ministukje hout in een Aqua liggen dat ook zo'n geweven structuur heeft, het komt in de natuur dus zeker voor.
 
ziet er bekend uit ;-)

Veel succes er mee
 
@Roundabout het hout heb ik gevonden in een winkel hier in België, maar we mogen hier geen reclame maken dus ook geen namen noemen denk ik. Er waren nog wel andere stukken hout met zuignap die hier op leken maar dit was de enige met van die echt lange wortels. En haha, mij zou het niet uitmaken als je hetzelfde zou willen kopen hoor ;)

Vind het zelf ook een geslaagde imitatie, en gewoon erg handig voor mij om toch wat in de hoogte te kunnen werken (met planten) maar toch nog voldoende te kunnen zien van de blauwe achtergrond die ik zo graag wou hebben ;)

Ik zal nog een foto toevoegen van het kaartje dat erbij zat
20170723_201955.jpg


@Wijjo wat bedoel je precies met bekend? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel, met merk en naam van het hout kan ik meer dan voldoende :)
 
Graag gedaan ;)
 
Hier nog wat foto's van de bewoners

Acrobaat
20170724_223408.jpg


En de baby appelslakken worden ook al wat groter

20170801_144702.jpg


Wat meervallen

20170724_223533.jpg


20170724_223550.jpg


20170724_223613.jpg


20170723_221830.jpg
 
Bedankt John!
 
Echt mooi die zwart met witte Lnummer,staat misschien wel ergens maar welke is het?

En de naam van een winkel noemen zoals boven besproken kan gewoon hier hoor in zo'n geval,is natuurlijk een ander verhaal als je zomaar vanuit het niks namen van winkels gaat roepen om reclame te maken ;)
 
@Seabait thx, het is een l333, de kleur is tegenwoordig al niet meer zo wit als vroeger, begint nu meer naar geel/beige te neigen. En goed om te weten voor in het vervolg dat dat mag ;)
 

Terug
Bovenaan