Wat is er nieuw

Aquatlantis Fusion 100 van Chilliewillie88

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chilliewillie88
  • Startdatum Startdatum
C

Chilliewillie88

Guest
Sinds kort ook een aquarium 🙂 (eerste). Aangekocht nadat ik een sluierstaart en goudvis cadeau gekregen had met een housewarming. De visjes zaten in een bokaal dus dat kon ik niet laten gebeuren.

Momenteel hebben ze in deze bak het gezelschap van 5 kleine siamese algeneters (goud). Ik heb hier op dit forum al vernomen dat dit op termijn wellicht problemen gaat geven. Slecht advies gekregen in de winkel bij aankoop van de algeneters. Zal er dus binnenkort een andere oplossing voor moeten zoeken.

Tips & opmerkingen ivm het aquarium zijn, uiteraard, steeds welkom!! 🙂

foto_aquarium.jpg

Leuke foto. En aquarium
Heb zelf jaren sluierstaarten gehad dus als je iets wilt weten vraag maar.

Heb beste is om alleen sluierstaarten te hebben en geen gewone goudvis erbij.dit ivm het drukkere zwemgedrag van de goudvis., heb dit ook als eerste vis gehad en de goudvis viel steeds de sluier aan waardoor deze veel stress ervaren, nadien sluiers bijgezet en dit ging wel goed

Goudvissen kan je best zorgen voor een grote filterinhoud(L/u) deze zijn grote vervuilers.

Ook geleerd dat goudvissen graag ook je planten mollen dus een stevige plant is dus een must tenzij je zo nu en dan graag nieuwe planten koopt. Mijn valisnera was er na 1 dag al opgegeten

Mijn sluiers gebben nooit problemen gehad met mijn anticistrussen dus is misschien een idee ipv de Siamese Algeneters.( worden ook groot en drukker)

thnx, er wordt wel serieus gegeten aan de waterpest die erin staat, dus even afwachten hoe dit verder gaat evolueren.

filter kan 600l/h aan. hopelijk voldoende voor deze bak!

hebben anticistrussen normaal geen warmer water nodig? Ik wacht voorlopig even af met de siamese algeneters, als ze te groot worden zal ik een ander onderkomen voor ze moeten zoeken.

combinatie goudvis/sluierstaart idd niet optimaal, het is dat ik deze twee vissen samen cadeau heb gekregen. Goudvis groeit wel enorm snel heb ik al gemerkt, dus als deze te groot wordt uitkijken naar een plaatsje in een mooie vijver.

Ik zou nog graag 1 of 2 sluiers bijzetten (binnen een aantal weken om de bak nu niet te zeer te belasten), zou dit gelet op huidige samenstelling nog aan te raden zijn?

Ook zou ik nog 1 of 2 appelslakken willen, hier ook de zelfde vraag 🙂

Als jij daar 2 sluiers bijzet, mag je wel een groter filter nemen, dat kan die 600/2=300 . niet aan.

Lees de artikelen over sluiers,maar.

Bertus zei:
Als jij daar 2 sluiers bijzet, mag je wel een groter filter nemen, dat kan die 600/2=300 . niet aan.

ok thnx, waarom deel je 600 door 2?

Mooi aquarium hoor!

Bertus heeft wel een punt, over het filter. Die biobox is miet bepaald een krachtig filter.
Aangezien je verwarming erin zit, beter volstoppen met op maat gesneden blauwe spons.
En er een extern filter bij hangen. Met veel biologisch filter materiaal.

Chilliewillie88 zei:
Bertus zei:

ok thnx, waarom deel je 600 door 2?

iemand die me hier nog even op kan antwoorden? 🙂

jah de 600 l/h is bruto onbelast "gemeten" dit houd in dat zodra je er filter materiaal in stopt en dit ook gaat vervuilen (logisch bij normaal gebruik) halveert de opbrengst van het filter al heel snel.

Ok, duidelijk 🙂

Meest aangeraden is een buitenfilter neem ik aan? Zijn er ook binnenfilters die een capaciteit aankunnen die hoog genoeg is?

extern is altijd beter naar mijn mening, intern kan ook maar is altijd gehannes met schoonmaken etc.
en het neemt ruimte in in je aquarium

Dit is een Hydra en moet volgens Kurt van AquaBilzen gebruikt worden i.c.m. een ander filter.
Hoe groot word je nieuwe bak?

Ik heb sinds een tijd deze filter staan. Niet duur en compleet naar wens. Alleen ontbreken de filterwatten (alleen de fijne zijn meegeleverd) maar deze zijn makkelijk als mal te gebruiken op lossen filterwatten. Het snijden stelt niet veel voor..
Wellicht ook een optie. Daarnaast is hij makkelijk schoon te maken.

Dan hebben we een vermoeden welke zaak jouw LFS is 😉

Lees dit topic maar eens: Hydra, vooruitstrevend in het filteren?.
Bij Aquabilzen beweert men er al honderden te hebben verkocht, met louter tevreden klanten, maar veel forumleden zijn alles behalve overtuigd en zijn ontevreden over de beantwoording van gestelde vragen.

Moraal van het verhaal is in ieder geval:
- een fatsoenlijk draaiende bak heeft geen Hydra nodig.;- een fatsoenlijk draaiende bak is ook te verkrijgen zonder Hydra (en dat lukt duizenden aquariumhouders al decennielang).

TonHageraats zei:
Dit is een Hydra en moet volgens Kurt van AquaBilzen gebruikt worden i.c.m. een ander filter.
Hoe groot word je nieuwe bak?

de foto hier boven is mijn nieuwe bak 🙂 +- 200 liter

Mascha&Ivo zei:
Dan hebben we een vermoeden welke zaak jouw LFS is 😉

Lees dit topic maar eens: Hydra, vooruitstrevend in het filteren?.
Bij Aquabilzen beweert men er al honderden te hebben verkocht, met louter tevreden klanten, maar veel forumleden zijn alles behalve overtuigd en zijn ontevreden over de beantwoording van gestelde vragen.

Moraal van het verhaal is in ieder geval:
- een fatsoenlijk draaiende bak heeft geen Hydra nodig.;- een fatsoenlijk draaiende bak is ook te verkrijgen zonder Hydra (en dat lukt duizenden aquariumhouders al decennielang).

you got me 🙂

bedankt! ga ik even doorlezen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan