Aquatlantis Fusion 120*50 in oprichting van Andre Ruepert


A

Andre Ruepert

Guest
Hoi allemaal sinds kort weer bezig met de aquarium kriebels.

ben al weer een poos aan het rondneuzen op het forum

en binnenkort is het dan zo ver. over 3 weken wordt mijn aquarium besteld

Een Aquatlantis Fusion 120x50 met Ledverlichting
Heb mijn techniek al helemaal rond deze wordt eigenlijk helemaal in de onderkast geplaatst zodat er eigenlijk zo min mogelijk in het aquarium zelf zit. een kleine impressie van wat er in komt

2017-01-15 11.30.01.jpg


1 Filter Eheim Professional 3 600
2 Co2 set met een atomizer maak er zelf nog een extra reactor bij waardoor de Co2 nog beter oplost.
3 Ph controller
4 Staafverwarmer wordt ook onder in de kast geplaatst
5 plantenvoeding wordt middels een doseerpomp toegevoegd
6 Bodemverwarming
7 Led controller unit gebruik toch mijn bestaande tc420 weer en niet de originele van aquatlantis omdat deze meer schakelmogelijkheden heeft.


De eerste layouts zijn klaar

2017-01-15 11.38.38.jpg



2017-01-15 11.39.02.jpg




Nu nog mijn plantenbestand bij elkaar zoeken. het enige wat ik zeker weet is er moet een rode lotus in en wat mossen voor de rest ben ik nog druk zoekende. Dus sugesties zijn altijd welkom.

Wat betreft bewoners dat is een aspect waar ik me nog niet mee bezig heb gehouden dat kan nog alle kanten op


wordt vervolgd
 
Die lotus herken ik wel. Zo mooi vind ik die. Heb de mijne vandaag met siporax verzwaard en in het grind gezet. Hij kwam steeds los.
Gelukkig tips gekregen van andere forumleden.

Zelf ben ik erg blij met mijn anubias en javavaren. Zijn in verschillende soorten te krijgen, dus je kunt ze combineren. Zijn makkelijk vast te maken op steen, hout of de achterwand.

Voor wat meer kleur kun je aanvullen met bijvoorbeeld Alternanthea Rosaefolia, Ludwigia mini super red of Rotala Rotundifolia.
Niet de moeilijkste planten, al vragen roodgekleurde planten wel meer aandacht. (behoefte aan voedingsstoffen en licht).

Ik ga je draadje zeker volgen!
 
Klinkt allemaal heel erg bekend! Deels dezelfde techniek.
Ik zou toch adviseren om je pomp met pvc aan te sluiten. Beter in afwerking en gebruikt gemak.

Ik ben heel benieuwd hoe je de TC 420 gaat aansluiten. Als dit makkelijk gaat, dan wil ik het misschien ook gaan overwegen.

Een rode tijgerlotus doet het zier goed onder de led verlichting van aquatlantis. Kijk maar in mijn topic.
Staat ook een opbouw verslag in, dus wellicht wat inspiratie.
Ik ga dit volgen.

Succes.
 
Hoi biljoenblik zag dat jij ook aquatlantis fusion 120*50 in je bezit hebt heel mooi gedaan. Maar heb nog wel een vraag. Jij hebt linksboven in je kast je Electra weggewerkt. Heb je misschien voor mij de afmetingen van dat boven vak.? Breedte en hoogte kan dan alvast wat knoeien met mijn Electra paneel. Is eventueel ook mogelijk om de linker indeling naar de rechterkant te verplaatsen? Kan hierover op internet niets terugvinden
Alvast bedankt

Andre.

Dat klinkt heel bekend. Ik moest ook op het laatst mijn indeling omgooien.

Het linker en rechter kastje is niet om te wisselen. Links met midden plank. Rechts zonder plank.

De deuropening van beide kastjes (met aftrek deur) is 46 cm breed en 78 cm hoog.
De binnen maat van het rechter kastje is 57,5 cm breed bij 78 hoog. Dus achter het midden paneel kun je nog wat kwijt.
Het linker kastje heeft dus twee vakken van 38 hoog bij 57,5 breed. Ook hier kun je dus nog achter het midden paneel wat kwijt. Plank is vast gemonteerd. Onderdeel van de constructie.

In ieder kastje zit achterin een opening over de volle breedte. Deze is echter maar 5 cm hoog.

Echter deze maten zijn van het meubel met de dunne staanders. Je hebt ook een meubel met dikke staanders.
 
Andre.

Dat klinkt heel bekend. Ik moest ook op het laatst mijn indeling omgooien.

Het linker en rechter kastje is niet om te wisselen. Links met midden plank. Rechts zonder plank.

De deuropening van beide kastjes (met aftrek deur) is 46 cm breed en 78 cm hoog.
De binnen maat van het rechter kastje is 57,5 cm breed bij 78 hoog. Dus achter het midden paneel kun je nog wat kwijt.
Het linker kastje heeft dus twee vakken van 38 hoog bij 57,5 breed. Ook hier kun je dus nog achter het midden paneel wat kwijt. Plank is vast gemonteerd. Onderdeel van de constructie.

In ieder kastje zit achterin een opening over de volle breedte. Deze is echter maar 5 cm hoog.

Echter deze maten zijn van het meubel met de dunne staanders. Je hebt ook een meubel met dikke staanders.
Bedankt hier kan ik mee aan de slag
 
Wauw wat een mooi project! Ik ben echt heel benieuwd hoe hij gaat worden.
 
Ik heb ook de fusion 120,met dikke standers en bovenblad.ben er zeer tevreden mee.
Succes met je project,ga je ook volgen.

grt hans
 
Klinkt allemaal heel erg bekend! Deels dezelfde techniek.
Ik zou toch adviseren om je pomp met pvc aan te sluiten. Beter in afwerking en gebruikt gemak.

Ik ben heel benieuwd hoe je de TC 420 gaat aansluiten. Als dit makkelijk gaat, dan wil ik het misschien ook gaan overwegen.

Een rode tijgerlotus doet het zier goed onder de led verlichting van aquatlantis. Kijk maar in mijn topic.
Staat ook een opbouw verslag in, dus wellicht wat inspiratie.
Ik ga dit volgen.

Succes.
Klinkt allemaal heel erg bekend! Deels dezelfde techniek.
Ik zou toch adviseren om je pomp met pvc aan te sluiten. Beter in afwerking en gebruikt gemak.

Ik ben heel benieuwd hoe je de TC 420 gaat aansluiten. Als dit makkelijk gaat, dan wil ik het misschien ook gaan overwegen.

Een rode tijgerlotus doet het zier goed onder de led verlichting van aquatlantis. Kijk maar in mijn topic.
Staat ook een opbouw verslag in, dus wellicht wat inspiratie.
Ik ga dit volgen.

Succes.
Marcel.2 bij mijn Fusion zaten 2 adapters bijgeleverd. Daarvan heb ik de led aansluiting afgeknipt en deze gebruikt voor aan te sluiten op de tc420.
 
Dus als ik het goed begrijp, dan voeden die 2 adapters tegelijk de TC 420.
Zodat die het weer doorgeeft aan de led verlichting?

Ik verwacht ondertussen wel weer een paar foto's:foto:
Hint hint:p
 
Je kan toch ook 1 zwaardere voeding aan knopen?
Als je toch beide lampen via 1 tc420 aanstuurt
 
Ja klopt. Heb mijn tc420 voorzien van een 24volt /250 watt voeding. Dus niet de bijgeleverde voeding. Enu je hebt gelijk marcel. Zal binnenkort beginnen met foto's te posten.
 
Mooie spullen heb je daar liggen. En met die voorbereidingen op papier, van indeling en beplanting, word het vast en zeker een succesvolle bak!
 
Aquarium afgelopen week besteld nu wachten wanneer hij komt. gisteren 2 nieuwe stukken kienhout gekocht. De twee die ik had vrijdag in een bak met water gelegd maar begonnen helemaal te verpulveren dus dat was even een kleine tegenvaller
 
Alvast wat aan de hobby gedaan

DSC_0003.JPG
 
Mooie spullen heb je daar liggen. En met die voorbereidingen op papier, van indeling en beplanting, word het vast en zeker een succesvolle bak!
Dat hoop ik ook
 
Zo een mooi bord gemaakt voor de stroomvoorziening. Netjes hoor!
 
Ziet er goed uit. Ik ga jouw topic volgen. Je zult veel plezier hebben van de Aquatlantis. Het zijn mooie bakken.
 
maar zie geen randaarde?

dat hangt natuurlijk af van andre zijn meterkast, als hij een huis heeft waar geen randaarde aanwezig is (hoewel dat is tegenwoordig zeldzaam) dan heeft het ook geen doel om die op dat bordje te plaatsen (en het zou zelfs een gevoel van schijnveiligheid kunnen geven
 
maar zie geen randaarde?

Waar zou het voor nodig zijn?

Alle stekkers zijn van het type euro tegenwoordig. Tenminste de verwarming, pomp en verlichting.
De verlichting gaat via een transformator.

En in huizen van vóór 2000 (bouwbesluit 2000) waren geaarde stopcontacten buiten de natte ruimten niet verplicht.
De kans is dus aannemelijk dat het merendeel hier, geen beschikking heeft over een geaard stopcontact in de woonkamer en slaapkamer(s).
 
Waar zou het voor nodig zijn?

Alle stekkers zijn van het type euro tegenwoordig. Tenminste de verwarming, pomp en verlichting.
De verlichting gaat via een transformator.

En in huizen van vóór 2000 (bouwbesluit 2000) waren geaarde stopcontacten buiten de natte ruimten niet verplicht.
De kans is dus aannemelijk dat het merendeel hier, geen beschikking heeft over een geaard stopcontact in de woonkamer en slaapkamer(s).
Mooi geantwoord heb daarom maar twee stopcontacten met randaarde
 
Inderdaad, geen enkele van de aangesloten apparatuur in mijn bak heeft een randaarde :)
 
Zo een mooi bord gemaakt voor de stroomvoorziening. Netjes hoor!
Ben vandaag nog wat verder gekomen mijn verwarming extern gemaakt een reactorvoor co 2 gemaakt en een meetcel foto's volgen
 
dat hangt natuurlijk af van andre zijn meterkast, als hij een huis heeft waar geen randaarde aanwezig is (hoewel dat is tegenwoordig zeldzaam) dan heeft het ook geen doel om die op dat bordje te plaatsen (en het zou zelfs een gevoel van schijnveiligheid kunnen geven
Voor de meeste aquarium componenten heb je geen randaarde nodig heb daarom maar een paar randaarde stopcontacten aangebracht.
 
Nog een beetje met Pvc bezig geweest verwarming extern gemaakt extra reactor voor Co2 gemaakt en een meetcel gemaakt foto's volgen.
 
Nou dan laat die maar snel komen want nu ben ik helemaal benieuwd naar hoe je dat hebt gedaan
 
Eindelijk na lang wachten heb ik hem eindelijk vanmiddag op kunnen halen
DSC_0006.JPG
DSC_0005.JPG


Komende tijd echt aan het werk.
 
Mooi, mooi, mooi.

Nu kan het "feest" beginnen!!
 
Technisch eindelijk klaar komende week planten bestellen en indraaien maar
20170417_162810.jpg
20170417_162904.jpg
14924397871081640452292.jpg
 
Rechts zit mijn Ph meetcel op de aanzuig naar de pomp/filter.
Op de toevoerleiding naar het aquarium zit eerst een atomizer voor de Co2 toevoer.Om co2 mist in het aquarium te voorkomen is er een extra eigengemaakte reactor geplaatst met wat bioballen erin zodat de Co2 eigenlijk volledig oplost in het water. Daarnaast zit de eigengemaakte externe verwarming. Daarnaast de vul en aftapleiding waar ik zo de slang op kan sluiten.
 
Ook gelijk een systeem om de plantvoeding toe te voegen denk ik, gezien het blauwe kastje met de flessen eronder?
 
Verder nog
Jbl 300 w staafverwarming
Sera bodemverwarming
Eheim profesional 3 600 pomp filter
Milwaukee ph control
Doseerpomp voor de voeding
Luchtpomp
Eheim skimmer
CO2 set
Tc 420 led controller
 

Terug
Bovenaan