NicoleE
Well-known member
- Lid geworden
- 27 juli 2013
- Leeftijd
- 56
Halsoverkop moest ik na een lekkende Rio 240 op zoek naar een nieuwe bak. Het is de Aquatlantis Fusion 120 x 40 geworden. De waterhoogte is 50 cm.
Het filter is een JBL e1501, de verwarming 200 Watt.
Na een week stress met vissen in een speciekuip en veel uitval konden de vissen dan toch in hun nieuwe aquarium intrekken. Van een forumlid kreeg ik wat filtermateriaal en ik hoopte op het beste. De bak werd karig ingericht omdat ik rekening hield met nog veel waterwissels die zouden volgen.
Planten: Salvinia natans, een grotere drijfvaren, Belgisch groen en waterpest.
Vissen bestand:
Tot mijn grote opluchting bleven NH en NO2 vanaf het begin stabiel 0, ondanks voeren.
Tijd om serieus na te denken over de inrichting.
Deze week komt per post nog een filterslang zodat ik de uitstroom kan verleggen van rechts naar links. Hij komt langs de korte kant, een deel zal voor wat oppervlakte beweging omhoog wijzen, het grootste stuk gaat schuin naar beneden blazen over de bodem, richting de inlaat rechts.
Als de uitstroom verplaatst is zal ik langzaam met aanplanten beginnen en jullie ook van nieuwe foto's voorzien.
Edit: linksachter een Söchting Oxydator die voor de zekerheid mee loopt.
Het filter is een JBL e1501, de verwarming 200 Watt.
Na een week stress met vissen in een speciekuip en veel uitval konden de vissen dan toch in hun nieuwe aquarium intrekken. Van een forumlid kreeg ik wat filtermateriaal en ik hoopte op het beste. De bak werd karig ingericht omdat ik rekening hield met nog veel waterwissels die zouden volgen.
Planten: Salvinia natans, een grotere drijfvaren, Belgisch groen en waterpest.
Vissen bestand:
- 2 maanvissen
- 6 Hyphessobrycon bentosi
Tot mijn grote opluchting bleven NH en NO2 vanaf het begin stabiel 0, ondanks voeren.
Tijd om serieus na te denken over de inrichting.
Deze week komt per post nog een filterslang zodat ik de uitstroom kan verleggen van rechts naar links. Hij komt langs de korte kant, een deel zal voor wat oppervlakte beweging omhoog wijzen, het grootste stuk gaat schuin naar beneden blazen over de bodem, richting de inlaat rechts.
Als de uitstroom verplaatst is zal ik langzaam met aanplanten beginnen en jullie ook van nieuwe foto's voorzien.
Edit: linksachter een Söchting Oxydator die voor de zekerheid mee loopt.
Laatst bewerkt: