Wat is er nieuw

Aquatlantis Fusion 150 pro van Saulosigek

Ik ga af op de dc want als je de ph en kh meet met druppels dan is dat ook maar een indicatie en de dc is altijd betrouwbaar.
Heb je een goede close up van je dc?

Ik ga af op de dc want als je de ph en kh meet met druppels dan is dat ook maar een indicatie en de dc is altijd betrouwbaar.
Heb je een goede close up van je dc?
Sorry voor de late reactie, het was een drukke week.

Ik zal morgen eens kijken of dat ik een foto kan maken. Ik heb opeens weer een witte waas in het water sinds gister. Ik denk toch omdat ik 1 van de 2 filters heb moeten vernieuwen en daardoor er wederom een bacteriebloei aan de gang is.
Omdat er toch al vissen inzitten test ik voor de zekerheid om de 2 dagen mijn nitriet, nitraat en ammonia. Tot nu toe geen afwijking.

Ik heb woensdag weer het alg verwijderen toch weer water moeten bijvullen. Ik heb toen ook mijn AIO Plantenvoeding wat opgeschroefd. Ik zat tot nu toe onder het aangeraden minimum. Dit heeft duidelijk effect gehad op de planten want deze zijn nog sneller gegroeid. Een aantal hebben inmiddels de waterlijn al bereikt. Ook heb ik het idee dat door die extra plantenvoeding het alg een stuk minder snel groeit.
De groep Corydoras (20 stuks) heeft het prima naar zijn zijn. De eerste 2 dagen zwommen ze zenuwachtig tegen de ruit op en neer maar dat gedrag is inmiddels aan het afnemen en ze trekken vaak in 1 groep door de bak. Geweldig om te zien.

Ik heb de afgelopen weken eens goed kunnen nadenken over het bestand. Zeker nadat ik de Corydorassen in groepsverband door die bak zie trekken wil een een andere grote groep scholenvissen toevoegen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke. Ik twijfel tussen de Neon Tetra's, kegelvlekbarbeel of misschien toch een iets groter soort als de Hemigrammus Ocellifer.

Hierbij ga ik 6 kleine sleutelgat Cichliden toevoegen. Hier wil ik uiteindelijk een koppel aan overhouden. Misschien een wat risicovolle keus maar gezien de positieve ervaringen van veel mensen met corydorassen samen en mijn eigen ervaring met cichliden durf ik het aan in een aquarium van 150cm. Mocht het toch niet gaan heb ik een kennis die ze eventueel over kan nemen.

Zijn leuke vissen de Maroni en ik heb er in dec 24 2 gehaald van 3 cm en dat is een koppel gelukkig en ze hebben 2 wk geleden de eerste eitjes gehad maar goed zoals verwacht moeten ze nog oefenen.

Zijn leuke vissen de Maroni en ik heb er in dec 24 2 gehaald van 3 cm en dat is een koppel gelukkig en ze hebben 2 wk geleden de eerste eitjes gehad maar goed zoals verwacht moeten ze nog oefenen.

Leuk om te lezen. Ik heb je berichten over de Maronii aandachtig gelezen en dat gaf me eigenlijk ook de doorslag. Ook op Engelse forums zijn er veel positieve verhalen te vinden over deze vissen in een gezelschapsbak. Ik blijf het gedrag van cichliden heel leuk vinden en ben daarom blij dat ik toch een middenweg heb kunnen vinden. Je hebt geluk gehad dat precies die 2 een koppel zijn gaan vormen.

Ik ga ze bij Verduijn halen zodra mijn water helemaal helder is. Ze zijn daar ook rond de 3 a 4 cm. Geslacht nog niet te bepalen. Vandaar dat ik er 6 neem en het wel zie. In groepsverband ook erg leuk zolang het goed gaat. Als ze ouder worden en de agressie gaat onderling komen zal ik enkel het koppel laten zitten.

Je hebt geluk gehad dat precies die 2 een koppel zijn gaan vormen.
Dat klopt en jaren geleden heb ik vele gekocht maar telkens was er geen vrouw bij en toen ben ik maar gestopt met de Maroni s. Vorige week was ik bij de lfs en zag ze zitten maar die waren amper 2cm en dan zie je echt geen onderscheid.

Het zit nog niet echt mee. Gister de planten wat moeten snoeien omdat ze de waterlijn al raakte. Ik heb flink wat weg moeten knippen. Toen ik net thuis kwam zag mijn bak er zo uit.
wat denken jullie. Bacteriebloei of zweefalg? Het lijkt vanaf de voorkant een stuk groener als door de zijruit. Ik denk dat dit ook komt door de planten. Ik heb jaren terug eens zweefalg gehad in een opkweekbak maar dat was veel donkerder groen.

Gister (voor het knippen en het schoonmaken van de ruiten) weer een paar testen gedaan. Na het schoonmaken het water weer aangevuld (20%?) en wat plantenvoeding erbij gedoseerd.
PH: 7.6
KH: 8
GH: 9
NH3: 0
NO2: 0
NO3: 25
PO4: 0.5
FE: 0.2
CO2: 28

Overzicht.jpeg

1743451943787.jpeg

Help Users